8 mei 2025, 06:20:14

gedrag jong valkparkietje

Gestart door Lauwriee, 8 juni 2014, 12:38:53

« vorige - volgende »

Lauwriee

Hallo allemaal,
Ik heb sinds drie dagen een valkparkietje van negen weken genaamd Boele. De eerste dag/avond zat hij heel stil op de grond en deed niets. Dat ben ik wel gewend heb/had twee jonge grasparkietjes die dit ook deden.(heb er nu nog een) de volgende dag zat hij al te eten en te wassen en was maar druk met praten met zijn buurvrouw. Ik heb veel bij hem gezeten en met hem gepraat. In de avond at hij al uit me hand al blies hij nog wel. Vrijdag at hij uit me hand en mocht ik hem kroelen. Hij knabbelt dan zachtjes in me vinger. Gister begon hij als ik met me hand in de kooi kwam met geluidjes maken koppie naar vooren als hij dan wat kreeg en ik hem kroelde beet hij nog steeds zachtjes in me vingers. Maar wilde wel gekroeld worden...is het normaal dat het tam worden zo snel gaat en het gedrag als hij nu wat lekkers krijgt is dat normaal? Ik kan het nergens vinden!
Mvg
laura

valkparkiet.net

Het zou kunnen dat Boele al wat handtam is geworden bij de vorige eigenaar. Voor een valkje van 9 weken is het wel snel hoor. Alleen dat "geluidjes maken" en "druk met praten met zijn buurvrouw" is vreemd! Is Boele wel negen weken? En niet negen maanden? Kun je "hem" beschrijven, kleuren etc. Of anders een foto plaatsen?

jaap22

hallo,

ik heb sinds 2 dagen een jonge valkparkiet van 7 weekjes oud.
hij eet en drinkt goed, en ik geef hem veel aandacht.
ik probeer hem handtam te maken.
maar ik maak me toch een beetje zorgen.
hij slaapt namelijk veel, en zit dan bol.
moet ik me hier zorgen over maken, of is dit alleen omdat hij nog moet wennen aan een nieuwe omgeving?

groetjes

jaap