17 augustus 2025, 22:49:34

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

Speedy

Hoi Daan,

Jeetje wat jammer joh...
Nu maar hopen dat alles verger goed zal gaan, want het lijkt mij ook zo een teleurstelling.
Ik weet nog goed, dat ik het laatste eitje probeerde open te pulken, omdat het jong al een tijd piepte en er gebeurde maar niks.
En toen zag ik opeens bloed, jakkes, ik schrok me rot, en ijsbeerde heen en weer door de kamer, omdat ik me zo schuldig voelde dat ik een jong had dood gemaakt.
Ik hoorde later een gepiep en ging kijken, was het toch nog geboren en geen druppel bloed meer te vinden.
Het is blijven leven en is een mooie valkparkiet geworden (zie foto nr. 4)

Groetjes,
   Trudie

Ramona25

Hoi hoi allemaal,

hier eens weer een reactie van moi  :-[ sorry dat ik niet eerder gereageerd heb maar ik heb nogal drukkies ;)

Met Glitter gaat het uitstekend! Hij wordt steeds mooier en zingt/schreeuwt steeds meer, als wij boven zijn dan roept ie ons echt, want dan wilt meneer aandacht! Hij zit 3/4 deel van de dag vrij in huis en als ie in zijn kooi zit kan die niet wachten tot tie er weer uit mag. Tis een echte boef hoor :p
Ik zeg mannetje omdat ik denk dat het een mannetje is haha.
Hij heeft nog wit op zijn wangetjes en ik heb gelezen dat dan een mannetje is?...

Maar goed ALLES gaat uitstekend hierzo ook hebben we sonds pas een konijntje ( dwerghangoortje) in huis en glitter is zeer nieuwsschierig en gaat elke keer op zijn kooi zitten haha..En dan zie je de konijn ( genaamd SWIFFER) naar boven snuffelen van wie is dat nou weer hihi.. Maar de konijn gaat binnenkort buiten vertoeven.

Ik zal een deze dagen weer een foto hier neerzetten dan wil ik weleens weten wat jullie vinden.mannetje of vrouwtje ;)

Binnenkort misschien een maatje voor hem? en van de dierenwinkel had ik vernomen dat ik beter een vrouwtje en mannetje samen kan zetten dan v-v of m-m. Maar ik ze dalijk leggen ze eitjes en daar zitten we niet op te wachten maar volgens hun als er geen broedhok is dan zullen ze ook geen eitjes leggen????

Ik hoor het wel van jullie! Zijn er nog mensen met handtamme valkjes in de buurt van Rotterdam?????

Gr en veel liefs van Ramona Leyla en Riza.
En natuurlijk GLITTER EN Swiffer :)

robentru

Briljant om je konijn Swiffer te noemen, laat je hem op een stokkie bijten om de kamer mee te doen???? HAHAHAHA.
Leuk dat die twee het met elkaar kunnen vinden.

Ramona25

Nou ik heb haar overgenomen en hun hadden haar Swiffer genoemd ;)
Dus was niets aan te veranderen he, maarre toch apart?
:)

daan

Hoi allemaal,

We zijn vandaag terug gekomen van een weekje vakantie.
En ja wat doe je het eerste als je weer thuis komt.
Juist ja de voliere in hihihii
En jeetje wat waren de jongen van Skippy en Zorro gegroeid.
Trouwens de kleintjes van Bailey en Chico ook, die had mijn vader al geringd. Pepsi en Jazzy hebben uiteindelijk van de 5 jongen 1 jong gehouden dat is blijven leven. 2 zijn er niet goed uit het ei gekomen en de 1e die ik met de hand had gevoerd had het voor dat ik weg ging al niet gered. En er was er nog 1 die heeft 2 daagjes geleefd en is daarna ook helaas overleden. Ja das een nadeel als je zelf niet thuis bent. Maar mijn vader heeft het allemaal heel goed gedaan gelukkig.
Ja 4 van de 5 is veel maar ja de natuur kan heel hard zijn en gelukkig hebben ze er in ieder geval eentje die het wel goed doet. Hier 2 foto's van de kleine wurm.

En hier een foto van de 2 kleintjes van Chico en Bailey.
De bonte witmasker en de witmasker geparelde ouders.

En hier dan de pleegkinders van Skippy en Zorro.
Ik moet trouwens wel erg om moeders lachen, want als ik ook maar in de buurt van het blok kom dan klimt ze op mijn schouder en houd heel goed in de gaten wat ik allemaal met haar kinders uitspook hahahaha.

Wat zijn ze al groot geworden hé
De wildkleur en 1 geparelde is verkocht en de andere geparelde hou ik zelf.
Maar ik moet ze nu tam maken, want als je een weekje bent weg geweest dan zijn ze best wel weer schuwer geworden. Ik had de oudste even in de hand en die vloog gelijk de voliere in hahahaha. Ze zijn nu 28 dagen oud.
Dus ik haal ze nu een poosje per dag naar binnen en dan weer terug zodat ze gevoerd kunnen worden.
Dan gaat het tam maken ook wel snel hoor.

Zo dit was het weer voor vandaag.
Verders is er niet zoveel gebeurd. O ja Simba is weer lekker opgeknapt. Die was niet zo lekker voordat ik weg ging op vakantie maar ze weer helemaal goed.

En Pepper en Sisi hebben ook weer hun eerste eitje gelegd.

Morgen lekker de blokken schoon maken, want ja dat heeft papa niet gedaan dat hoefde ook niet natuurlijk, hij heeft het al hartsikke druk gehad met alle beesies verzorgen en dan zijn eigen beesten natuurlijk allemaal hihi.
Dus morgen een grote schoonmaak.

Knuffel daan

Ellen

Leuk thuiskomen is het dan zeg..... :D

Lekker hoor dat alles zo goed is gegaan. En de
nieuwe jongen zien er hartstikke goed uit.

veel sucses verder......
gr.Ellen.

Mandy

Leuk als je thuiskomt en je ziet dat de valkjes zo gegroeid zijn, ze zien er goed uit hoor. ;) Alleen jammer dat die andere jonkies overleden zijn, maar hopelijk redt die ene het. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Nou het enigste jonkie van Jazzy en Pepsi lag er vanochtend niet goed bij. potverdorie van de 5 nog 1 over en ze verpesten het nog. :'( :'(
Het was helemaal koud en lag op ze zijkant terwijl gister alles nog goed was. ik wilde de kleine vanochtend ringen en toen zag ik het. Ik heb het gelijk in mijn handen opgewarmd. Wel vreems hé zul heet weer en in zo'n blok is het toch ook stikheet en dan is het jonkie toch ijskoud. :( :(
Dus ik gelijk druivensuiker en voeding gegeven. Nou hij at het heel goed niet veel, want een 2 uur later was het kropje al leeg. Dus ik nogmaals eten gegeven, en nu was de kleine al veel fitter en actiever en de oogjes gingen weer een beetje open. Eerst met de spuit, maar meneer vond de kromme lepeltje veel lekkerder hihihi :)
Hij is nu 2 weken oud maar nog niet geringd en als je het ziet zitten bij de jongen van Bailey en Chico dan is het verschil wel erg groot. Die zijn net zo oud. Dus de kleine handenbinder zit nu weer bij de pleegouders (Bailey en Chico) en dan voer ik hem een aantal keer per dag bij. Maar ja eigenlijk hoop ik dat de pleegouders gaan voeren maar daar heb ik een hard hoofd in.  :-/ :-/
Dus ja het is afwachten.

Ook heb ik vanochtend in de bloedhitte alle broedkooien uit de buitenvoliere gehaald en lekker alles schoon gemaakt. 8)
Dus ik broed nu alleen nog maar in de broedkooien en dan met de valkjes die niet naar de TT gaan. Behalve Chico en Bailey dan die zijn nog bezig met kleintjes. :D En als die klaar zijn gaan die ook de buitenvlucht in. En dan kan ik weer een koppeltje (dat niet naar de TT gaat) uit de buitenvoliere halen en die dan een ronde in de broedkooien laten proberen.

Volgend jaar wil ik het wel anders gaan doen. Dan deel ik de buitenvlucht denk ik in tweeën ofzo. Nog ff iets bedenken.

Met de jongen van Skippy en Zorro gaat het ook goed en het tam maken gaat iegenlijk makkelijker als dat ik verwacht had hihihi (gelukkig). Ze zijn een paar uur per dag lekker binnen in huis en dan later weer de voliere in om te voeren. En dat doe ik dan elke dag. En dat werkt goed hoor, ze zijn nu 4 weken oud dus ja ze eten nog niet zelfstandig natuurlijk.

Zo een heel verhaal hihihi :) :) :)

Groetjes daan

daan

De kleine van pepsi die nu bij Bailey en Chico zit doet het nog steeds heel erg goed. Hij krijgt van mij alleen smorgens voeding met de lepel. Want het is heel vreemd smiddags zie je zaadjes zitten en savonds ook, maar smorgens krijgt de kleine geen eten van de pleegouders. Ja de andere 2 jonkies zijn natuurlijk ook een stuk groter dus die steken 2 koppen boven Monster uit.Ja ik heb de kleine Monster genoemd hihihi
Maar zo gaat het ook heel goed. Hier een foto van monster.

Hij eet trouwens heel goed van de lepel dus hj krijgt alleen druivensuiker met water via de spuit.

Ik heb nu 2 nieuwe koppels in de broedkooien zitten hier een foto. Dit zijn Djaro en Simba.

En dit zijn Tygo en Janny.

Beide koppels zitten al veel in het blok en ik verwacht al snel de eerste eitjes.
O ja Bailey en Chico hebben ook weer hun eerste eitje gelegd, maar die heb ik weg gehaald want ja de jongen zijn nog maar 2 weken oud en ze hebbne er ook nog Monster bij om op te voeden. Dus ik kijk wel of ik het eitje straks bij een ander koppel kan neer leggen.

Pepper en Sisi hebben nu 4 eitjes, 3 van hun zelf en 1 erbij gekregen van Pepsi. Ik heb toch maar een blok in de broedkooi neer gezet, ze waren aan het broeden achter een schotje maar ze hebben zo weinig rust hé. Dus ik de 3 eitjes in het blok gelegd en met 2 minuten zaten ze nu wel in het blok hahaha en het 4e eitje is er gewoon bij gelegd.

Vandaag de overige blokkken nog schoon maken.

Groetjes daan

daan

Hoi allemaal,

Ik heb vanochtend Monster niet hoeven bijvoeren want de pleegouders voeren hem nu ook smorgens dus das mooi. Ook wel een beetje jammer want ik vond het wel leuk maar als de pleegouders het doen is het beter.
Hier dan de foto's van de kleintjes.
Dit is de oudste van Bailey en Chico.

En dit is nummer 2 van Bailey en Chico.

De oudste is donker van kleur en heeft ook donkere pootjes en de 2e is veel lichter en heeft lichte pootjes, en hij heeft ook een bruin pennetjes, zou dit een cinnamon zijn. Weet iemand dit????
En dan hier Monster het pleegkindje van Bailey en Chico en ik vind het zo''n schattige foto hij spreide net zijn vleugeltjes.

Wat en moppies weer he hihihi. Ze zijn ook zo lief.

Knuffel daantje

Lique

it is overduidelijk een cinnamon geparelde witmasker ;)

daan

Thanks Lique,

He wat grappig joh. Dan is Bailey de bonte witmasker waarschijnlijk dus split voor cinnamon hahahaha, hij komt uit een wildkleur. Jeetje dit had ik echt niet verwacht, ben wel erg blij hihihi
pffffffff dat jij dat al zo nsle kan zien joh. echt heel knap hoor.
Want de papa is Bailey een bonte witmasker en de mama is Chico een geparelde witmaskser.

Kus daan

Irene

he daan,
wat fijn dat het weer wat beter met monster gaat (hihihi leuke naam). kan me voorstellen dat het "leuk" is om zelf te voeren, maar idd als de peelgouders het weer willen doen is veel belangrijker.
succes ermee.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

daan

Hoi Irene,

Ja ik hou het wel een paar keer per dag in de gaten. Maar elke keer heeft de kleine een volle krop dus das een goed teken. Ben ik ookw el blij om, want ja volgende week moet ik ook weer aan het werk dus dan is het lastiger om met de hand te voeren hé.
Maar ze doen het alle drie heel erg goed.

Groetjes daan

daan

Ik heb vandaag weer eens nieuwe foto's van Calvin gemaakt.

Mooii is tie hé hihiih

Knuffel daan