18 augustus 2025, 18:47:02

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

Britt

hallow,,

wat een mooitje die je erbij heb gekocht.....
hij/zij ziet er ook erg schattig uit/..

groetjes  britt en smokie

daan

Hoi Stijn,

Ja idd mijn favoriet is toch wel de witmasker of in ieder geval iets met witmkaser whawhawha.
Ik heb maar 5 valkjes met oranje wangetjes hihihi

groetjes daan

Hoi Britt,

Dank je wel, ik vind hem/haar ook wel erg mooi.
En ben er ook erg blij mee.
Ik ga zo nieuwe foto's maken, ff het fotoschijfje leeg maken.

Groetejs daan

daan

Ik heb goed en slecht nieuws.
Ik begin met het slechte nieuws, alle eitjes bij Mexx en diesel zijn beschadigd. En er lag 1 eitje van gabber en Kuiffie bij en de rest was van lucky en Pino. Ik weet niet wat er is gebeurd, maar er is iets mis gegaan en alle 6 zijn ze beschadigd. Maar het lijkt er op dat mexx nu weer zelf een eitje moet leggen. ff in de gaten houden, want deze eitjes doen het waarschijnlijk niet meer.

En dan nu het goede nieuws. Bailey en Chico zijn met een 2e ronde begonnen. Er lag vanochtend een eerste eitje. De 1e ronde was mislukt want alle 6 de eijtes waren onbevrucht helaas.
Ik hoop dat het deze keer wel gaat lukken. Want ik wil wel een jonkie van mijn bonte witmasker hahahhaa. Er komt waarschijnlik wildkleur uit, maar dat maakt niks uit hahahhaa.

En ik heb nog meer goed nieuws. jazzy en pepsi hebben ook hun eerste eitje net gelegd. Ik zag vanmiddag aan haar ademhaling al wel dat er een eitje aan zat te komen, dus ik ging net ff snel spieken en ja hoor het lag er al hihii
Best wel snel want jazzy was eerst samen met janny,. maar die is natuurlijk erg ziek geweest, dus zit ze lekker in huis. Maar Jazzy wilde denk ik niet wachten totdat ze terug zou komen hihihi.
Hier zien julie Jazzy en Pepsi in het blok zitten en ze bewaken hun eerste eijte al erg goed hihih

En hier een foto van Levi's en Replay. de jongen van het eerste nestje van gabber en Kuiffie, je ziet al duidelijk dat bij eentje de witte kop gaat door komen. Dus ik had gelijk dat ik dacht een man en een popje.

En hier zien jullie Zorro het blok uit komen, hij broed samen met Skippy erg goed op de adoptieeitjes van lucky en Pino. Er zijn er 3 bevrucht.

en nu dan de grote beer van Storm en Blikkie. Jeetje wat is dat een grote vent aan het worden hihihihi.

Wel mooi hoor,e r wordt niet geplukt dus de mooie kuif staat er erg parmachtig op hihihi
En dan nu de jongen van Pepper en Sisi de lutino's ze zitten nu weer gezellig bij Gabber en Kuiffie en de jongen van Gabber en Kuiffie in de kooi.
Ze zien er erg toe getakeld uit, maar ze zijn wel super lief. Maar ook erg druk want als ze savonds lekker bij me zitten willen ze ook wel op onderzoek uit, en vliegen ze regelmatig weg. Nou ja vliegen,meer een soort buiklanding hahahaha
Ze hebben erg hun eigen willetje. Gabber zit nu inmiddels ook weer lekker bij haar man en kindjes, maar ze voert ze niet hé. Is ook niet erg want Kuiffie doet het heel goed (ondanks het plukken) alleen. En zo houd Gabber goed alle voeding en stoffen binnen die ze hard nodig hebt.

Schattig hé. Ja dat plukken daar knappen ze niet zo van op, maar ja niks aan te doen.

Nou ik hoop dat jullie de foto's weer mooi vonden.

Groetjes daan

Britt

ze zijn supermooi!! ;D...
ze zien er inderdaad wel erg toegetakeld uit.... :-/
maarjah.. het hoort soms bij het groot worden.....
maar zoals mijn zus altijd zegt...
lelijk in de luier is mooi in de sluier...
hahaha niet dat een valk in een luier zit maar het gaat om het idee hahahha....

groetjes britt....

daan

Hoi Britt,

Ja dat is idd wel een goeie ja lelijk in de luier is mooi in de sluier wahwahwaha. Wel een goede toepassing.
ja het is echt een heel lelijk gezicht en ik hoop dat als je je kanjer komt ophalen het een beetje is goed gekomen. Z'n kuifje zal er nog niet opstaan, maar het groeit sneller als dat je denkt hoor. Maar ik wil wel dat de veertjes op de rug en de borst weer een beetje fraai zijn.
Ik hou ze nu steeds wat vaker en langer weg bij pa en ma, en zet ze dan lekker in huis neer en dan ga ik savonds lekker met ze op de bank kroelen. Tino (mijn vriendje) kreeg ze gister ff in zijn schoot geworpen, en die moest wel erg lachen om hoe kaal ze zijn. Dus ik boos dat ze niet lelijk zijn, maar hij zegt van wel. ja het is ook wel een beetje een rot gezicht he, maar het komt helemaal goed.

Groetjes daan

Britt

ja om heel eerlijk te zijn vindt ik het ook lelijk...maar daardoor worden ze juist zo mooi.....
ik vind het wel wat hebben zo een kale valk.....
het is wel erg zielig jah..
maar ik vind het mooi lelijk......
dat zal wat worden en hij komt hier bij smokie....
smokie zal wel denken wat is dit voor kale vogel??
hahahah....
ik ben er nu wel heilig van overtuigd dat ze wel vriendjes worden....
ik zie nu ook aan smokie dat hij met de patkiet va me vriend erg leuk heeft...
dus kan niet wachten als zijn vriendje er is.....
lijkt me spannend oe ze op elkaar reageren.....

groetjes britt en smokie

daan

Ja het is ook mooi en lief lelijk hahahhaha.
ja het is altijd spannend hoe het op elkaar gaan reageren.
je kan ze misschien het best ff apart zetten in een kooi er naast ofzo. Soms gaat het gelijk goed hoor, moet je gewoon ff aankijken.
Nog ff wachten Briit en dan komt je nieuwe vriendje eraan. en smokie zal het best erg leuk vinden

Groetjes daan

daan

Alle jongen waren net lekker los in huis, nou danis het een gestuntel hoor hahahahaha.
Zelf Mrs X kan nog niet zo goed vliegen hihihi Die zit liever lekker bij je te kroelen, jeetje dat is echt een knuffelkontje.
Als alles moe is van het gestuntel komt alles lekker bij je zitten. Hier nog een foto van Mrs X en het jonkie van Britt.
Britt het is echt een schatje hoor. ook al is het wat kaal om te  kroelen, maakt me niks uit, kroelen vind tie erg lekker.
Ik doe het wel een beetje voorzichtig want ja ik weet niet of de huid over gevoelig is door het plukken.

Groetjes daan

Britt

ja ja ja hij/zij ziet er ook erg lief uit....
alleen nog een beetje kaal hihihi... maar dat komt allemaal goed.....
alleen zo op de foto ziet het er raar uit....
zo een lijfje met veren en dan zo een kale kop... hahahaha want hoe oud is hij nu toch al iets van 3 weken toch???

groetjes britt en smokie....

daan

Hoi Britt,

Hij is nu 5 weken oud. Maar wil nog niet echt zelfstandig worden. Ik haal hem wel elke keer een paar uur bij de ouders weg, maar ik zie hem nog niet zelf zaadjes pikken. Maar dat is wel normaal hoor. dat kan wel ff duren. We wachten het gewoon af.

Groetjes daan

Britt

5 weken???
zo oud alweer wat gaat het snel he?
ja als hij niet zelfstandig wilt worden dan moeten we maar wachten....
nou ik heb alle tijd hoor hij komt toch ooit bij ons wonen dus het maakt niet uit...
kan je trouwens al een gok doen wat het is? en pop of man?
meestal kan je rond de 5 weken wel gokken toch ...dat je het aan ze gedrag ziet ofzo??
of het kan niet.. ik weet het niet hoor had gehoortdat je wel kan gokkken wat het is maar dat je het niet kan vaststellen to na de rui......
maar paps en mams zijn allebei lutino toch?
hoe kan je dan later zien of het een man of popje is????
lijkt me lastig of is daar ook weer het methdode voor???
ik hoor het wel groetjes britt en smokie....

Britt

hallow,,
ik wou nog even terug komen op me vorige bericht...
misschien dat je er overheen heb gelezen..
maar kan je al gokken wat het is??
lijkt het veel op ze moeder os vader???

ik hoor het wel groetjes britt

daan

Hoi Britt,

Ik kan nu echt niet zeggen wat het wordt, want vooral bij lutino's kan je dat heel moeilij zien. Ik ga ze straks weer ff lekker naar binnen halen dus maak ik weer nieuwe foto's.
Ze gaan nu wel elke keer het blok uit, maar ze kruipen er ook weer lekker in.

Groetjes daan

daan

2 juli 2004, 02:14:35 #493 Last Edit: 2 juli 2004, 02:14:51 by daan
Hoi allemaal,

Er zijn vandaag 2 jonkies geboren bij Zoro en Skippy. Dat zijn de adoptie-eitjes van Lucky en Pino. Dus van mijn eerste jonkie van vorig jaar heb ik nu ook kleintjes. Ook al is het niet bij hun zelf, ze worden goed groot gebracht door Zorro en Skippy. Wel grappig 2 witmasker ouders en dan liggen er gele donsjes in het blok hahahahaha.
Ik zal proberen om zo nog ff een foto te maken en anders morgenochtend.

Groetjes daan

daan

Okay tijd voor foto's
Alle jongen waren weer lekker aan het los vliegen in huis, ppppppffffffff en dan heb je het druk echt druk whahwahwah
Een lande er zelfs nog in de wasbak die vol stond met vaat hahahha. Natte staart, daarna hing er 1 in de gordijnen. En verderop lande er 2 bijna in de voerbak van de katten.
En eentje wil wel vliegen maar die kan het echt niet terwijl zij toch al 10 weken oud is. Het is ook zo'n schatje. Ze blijft ook voergeluidjes maken, zelfs bij de jongen die maar 5 weken zijn hihihii.
Hier de foto van de landing bij de wasbak, de landing in de wasbak was de foto;s mislukt, omdat ik eerst een beetje schrok hihihi

En hier de witmasker jongen die een landing probeerde hihihi

En hier de foto van de lutino jongen.

En hier nog op het toetsenbord.

En hier dan Skippy met het gele donsje, op de foto zien jullie 1 jonkie, de 2e zat verstopt onder moeders.

En hier nog een foto van Blikkie met haar grote jong hahaha.

En nu heb ik een MRS X die momenteel mijn toestenbord aan het slopen is hahahahaha. Elke x als ik een toets in druk volgt ze mijn vinger hahaahaa.
Kijk hier de foto.
Maar het is ecth een schatje ik hou haar ook lekker zelf. Ze is zo lief en ze maakt een heel apart geluidje voor een valkje.

O ja trouwens het lijkt erop dat de lutino's minder worden geplukt. Want de kuifjes komen weer een beetje tervoorschijn en op de borst komen weer stoppels.
Dus dat is goed nieuws.

Groetjes daan