18 augustus 2025, 15:33:17

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

demi

hoi daantje

jeetje wat naar allemaal en wat is er met gabber?
ik hoop dat het goed met je schatje gaat!

:-*diana w

Britt

ach..wat zielig....
je maakt wel weer van alles mee hoor....
en gelukkig dat gabber jouw maatje is want ik dacht al bij mezelf of ik egoistisch was omdat smokie mijn beste maatje is en blijft want dat is me eerste echte valk..
maar dat ze zich half dood broed....
das best zielig dan voor dat arme beessie.....

groetjes britt

Cwazi

jemig Daantje, wat een kl*te week om het maar eens zo uit te drukken   :(

Hopelijk komt het ook met Gabber weer helemaal in orde en is het voor de rest van het jaar genoeg geweest met ritjes naar Feld

daan

Hoi Diana,

Ja het moet nu beter gaan worden met Gabber. Ja zo is een hobby soms niet leuk meer hoor, zieke valkjes, dode valkjes en geplukte jongen, soms denk je echt waar ben ik mee bezig. Maar als je dan alle gezonde kanjers ziet zitten en de lieve jonkies dan weet je weer waarvoor je het doet hé

Groetjes daan

daan

Hoi Britt,

Ja Gabber is echt mijn beste maatje, ik heb er inmiddels wel 30 maar gappie blijft mijn favoriet. Ze is ook mijn eerste valkje, 3 jaar geleden gekregen van mijn ouders toen we gingen samen wonen.
Ja het is dus echt mogelijk hé, dat ze zich ziek of dood kunnen broeden.
Maar gelukkig was ik er op tijd bij en gaat het weer helemaal goed komen.
Ze slaapt nu heel veel, het is natuurlijk ook net niks zo´n reis naar Amersfoort.

Groetjes daan

daan

Hoi Swazi,

ja idd ikheb nu voorlopig weer ff genoeg ritjes naar Feld gehad. Ik hoop ook echt dat het helemaal goed gaat komen, maar dat gaat wel lukken hoor.

Groetejs daan

daan

21 juni 2004, 19:40:10 #456 Last Edit: 21 juni 2004, 19:45:36 by daan
Hoi allemaal,

Nou ik heb het weekie wel achter de rug zeg pppppfffffff.
Maar er zijn ook weer hele leuke dingen aan je hobby hoor, het is niet alleen maar elende. Ik heb vorig jaar niet veel gehad, maar nu alles in 1 week tijd.
Nou ik heb net weer ff lekker allemaal foto´s zitten maken.
Gabber zit nu lekker te slapen, op haar stokje, ik heb haar nog niet zien eten van de Nutribird. Maar anders geef ik het vanavond via de spuit. Hier een foto van mijn moppie.

Het is hier nu echt een ziekenboeg in huis, er staan 2 kooien op de kast eentej voor Janny en eentje voor gabber. Met Janny gaat het al stukke beter.

Kuiffie moet nu de jongen alleen veder opvoeden,maar voor hem veranderd er niet zoveel want hij deed het de laatste 2 weken al alleen.
hier de foto´s van de jongen van gabber en kuiffie.
Ze worden weer geplukt helaas. Maar goed alles groeit vanzelf weer aan.
Ze zitten in een bakje in de kooi, maar ze gaan er telkens weer uit, ik heb ze net ook zien eten van de trostgiers. Wel snel hoor ze zijn nu 4 weken oud, ze zijn wel een stuk sneller als de lutino jongen.

Zorro zit ok braaf overdag op zijn geadopteerde eitjes te broeden, ze hebben een deel eitjes van Lucky en Pino gekregen.

En dit zijn Pepper en Sisi de ouders van de lutino jongen. Maar het zijn niet zulke goeie ouders, want ze gaan steeds meer plukken. Maar ja ik durf ze niet over te leggen bij Kuiffie, want ja die plukt ook, wel vele minder natuurlijk.
Wan tde lutino jongen zijn ook helemaal kaal op de borst en koppie en rug. wel zielig hoor. Ik knuffel ze exstra veel zodat ze dan ff het plukken vergeten.

En dit zijn de ouders Pepper en Sisi±

Op de volgende foto zien jullie Diesel met zijn adoptie eitjes. Diesel en Mexx hebben nu eitjes van Djaro en Zoran, omdat Zoran van de week overleden is, en ik heb de eitjes van gabber en kuiffie er ook bij gelegd, ik zie het wel want de eitjes van Gabber zijn al wat langer bebroed. We zien het wel.
de rest van de foto+s komen in het volgende berichie

daan

En dan het Jonkie van Storm en Blikkie, die doet het reuze goed, het wordt al een beer ppfffffff. En de regel als een jong geplukt is door zijn ouders gaat later zelf ok plukken. Is gelukkig niet van toepassing bij Storm, want hij plukt gelukkig niet.

En dan nog een foto van mijn trotst, Mrs X.
Ze is zo mooi geworden en ook zo lief. alleen het vliegen wil nog niet zo lukken hihih

En dan nog een paar wilde foto+s van Bailey hiaiiaiaia

Zo dit was het weer.

Knuffel daan

Stijn dc

hoi

mooie foto's van je valkjes. Wat jammer dat het niet zo lekker gaat met gabber .Ik hoop dat ze er snel weer bovenop is.

SDC:D

Britt

de foto's zijn erg mooi...
vooral de foto's van de lutino jongen hihihi ;D
ze zijn wel schattig....

de rest is ook mooi....
nou heb ik een beetje beeld van je zieke valkjes....
arme beestjes...

groetjes britt

daan

Hoi Britt,

Ja lief hé ondanks dat ze erg geplukt worden.
ja sneu he voor de patientjes.
Maar het gaat al wat beter hoor. Alleen de voeding via de spuit vind gabber helemaal niks hahahaa. Het sproeit door het ele huis behalve in haar bekje hahahahaha. Nou maar hopen dat ze zelf de pap gaat eten uit haar bakje. Ze heeft net wel een stukje appel op ook lekker vitamientjes.

Groetejs daan

Marianne

Hoi Daan,

Mooie foto joh!

Gabber vindt eten via een spuitje maar niets.... als je nu eens probeert met een theelepeltje?!
Ik heb hier thuis een theelepeltje onderaan toteen  puntje gebogen met de bankschroef en hiermee geef ik Yuko eten.
Dat gaat prima.

Succes met de ziekenboeg.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Amai Daan, wat een week heb jij achter de rug zeg, pfff... :-/
Allemaal nare ellendige dingen die je liever niet tegen komt als je kweekt, maar helaas ontkom je er gewoon niet aan, maar nou moet je net alles tegelijk hebben... ::)
Hopelijk heb je het nou een beetje gehad en knappen je valkjes weer lekker op en kan je weer genieten van je mooie jonge valkjes. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hoi Marianne,

Ja zo voerde mijn moeder ook altijd de jongen. Maar gabber is al 3 en heeft nooit eten gehad met spuit of lepel. Dus ja dat krijg je er niet in 1 x in.
Bedankt, Janny knapt al erg op en heeft ook al weer veel praatjes, maar gappie ziet er nog niet veel beter uit. Het ene moment zit ze suf op de stok en het andere moment crosst ze door haar kooi.

Groetjes daan

daan

Hoi Mandy,

Ja idd een erg *** week. en allemaal dingen die je niet wilt mee maken met je hobby.
Maar hopelijk gaat alles weer goed komen. En er liggen in de voliere een hele boel bevruchte eitjes, dus wie weet worden we volgend weekend weer verrast met een nieuw wondertje.

Groetjes daan