17 augustus 2025, 18:32:47

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Daan,

Leuke foto's heb je er weer bijgezet :-)
De jongen zijn altijd heel leuk om op de foto te zetten he :-)
Je hebt er zeker ook heel erg veel mooie valkjes bij zitten.
En het gaat lekker zo met de kleintjes.

Groetjes, Paul

daan

Ik ben erg in de war, omdat ik toen ik thuis kwam gelijk (zoals altijd) bij de jongen en de ander valkjes ga kijken. Eerst binnen en dan in de voliere. Dus ik kijk in het blok van gabber en Kuiffie, en ik kon het eerst niet geloven maar het is echt waat, we missen een jonkie.  :'( :'( :'( Ik snap er echt helemaal niks van, wat is dit nu weer, vanochtend lagen er nog 3 jonkies en 1tje vond ik er wel een beetje zielig bijliggen, maar ja het was nog maar 1 daggie oud, en nu is het weg, en ik kan het nergens vinden nergens in de hele kooi gezocht, ik ben echt in de war hoe kan dit nou??????????

daan

Het lijkt wel of gabber en Kuiffie echt ook aan het zoeken zijn, ze is al een kwartiertje niet op haar jonkies gegaan, ikhoop wel dat ze die andere 2 blijft verzorgen. pffffffff wat een elende, Gabber is echt helemaal aan het roepen enzo. En Kuiffie rend als een dwaas door de kooi, wat is er in hemelsnaam aan de hand mensen.

Inger m

Hoi Daan,
dat is idd wel heel vervelend. Zelf denk ik niet dat de ouders naar een overleden jong zullen zoeken, dat heb ik nog niet meegemaakt en dat zit ook niet in de aard van deze vogels.

Pasgeboren valkjes kunnen na hun overlijden geheel uitdrogen en platgedrukt worden door de rest. Je kunt de rest er even uithalen en kijken of ie ergens onderligt. Ze kunnen verrassend plat worden.

Ik hoop dat ze weer teruggaan op het nest, kan er iets anders gebeurd zijn, waardoor ze van slag kunnen zijn?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Lique

he meid, wat is dit nu dan...

ligt hij niet onderin de bodembedekking?
of onderin de kooi?

daan

Hoi Inger en Lique,

Dank je voor de reactie. Gabber en Kuiifie zitten nu gelukkig weer in het blok, dat is in ieder geval al een heel goed teken, ja want ze zijn er toch al meer als een uur af geweest. Nou ja dat is nu in orde ppppppppfffffffff.
Ja ik heb toch al aardig goed gezocht, maar nu maar ff niet nog een keer in het blok kijken, want ja ze zitten er net weer op. Het zal toch echt wel ergens onder liggen og zo, net zoals je zegt Inger ja ze kunnen het heel plat pletten.
Nou ja ik ben al blij dat ze weer in het blok zitten. Nee er is niks gebeurd ofzo. Ik kwam thuis uit mijn werk en dan is Gabber altijd ff druk en blij dat ik thuis ben, maar normaal gaat ze daarne gewoon weer het blok in, maar vanavond dus niet. Hoe lang kunnen de jongen eigenlijk ff zonder de ouders??????

Groetjes Daan

Henry

he daan

moet ik de stormtroeppen sturen ik bedoel orlando2 om te helpen zoeken dan roept hij alle valkjes bij elkaar ahahahahahah.

henry en de valkjes

Inger m

Hoi Daan,
Gelukkig dat ze gewoon er weer bij zitten.
Hoelang ze zonder ouders (lees: warmte) kunnen, hangt een beetje af van de leeftijd, aantal jongen en omgevingstemp. Als ze wat ouder zijn, zijn ze beter instaat zichzelf warm te houden en als er veel jongen in het nest liggen houden ze elkaar warm. Zeker de eerste week zitten de ouders er meestal constant bij. Ze worden ongeveer om het uur gevoerd.

Ze kunnen wel wat afgekoeld zijn, toen de ouders eraf waren, maar knappen erg snel weer op door de warmte als ze er weer op zitten. Als ze onderkoeld zijn, dan zie je een sterkere ademhaling (met de bek open), liggen ze op hun zij en voelen ze koud aan.

gr Inger
problem.

daan

Dankje Inger, lief van je dat je met me mee denkt.
Mar ik heb heellllllll goed nieuws DE JONKIES WORDEN WEER GEVOERD!!!!!!!!!!!!!!!!!. En ze zitten nog steeds samen op de jonkies, dus ze zullen weer snel warm worden.
ppfffffff ik had al bedacht om ze bij Pepper en Sisi te leggen, die zijn even oud.
O ja de kleintjes zijn nu 4 en 5 dagen oud.

Groetjes Daan

Inger m

Hoi Daan,
Das altijd weer een opluchting als het weer goed gaat! Ben blij dat te lezen!

Succes!

gr Inger
problem.

Mandy

Gelukkig dat het met die andere kleintjes nu weer wel goed gaat, dat is even stressen ja! :o
Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze een overleden jong uit het blok gooien. Ik vind ze dan meestal, inderdaad heel plat zoals Inger zei, ergens op de bodem tussen het zaagsel, er is snel weinig meer van over hoor... :-/
Maar hopelijk gebeurt dat niet met deze en gaan het mooie valkjes worden! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Hoi Daantje,

Wat vreemd zeg zo'n ontbrekend jong! Heb je hem inmiddels gevonden, of wil je de ouders niet storen?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

daan

Ja ik ben blij dat nu alles weer normaal is, en allebei de ouders zijn niet meer uit het blok te krijgen hahahaha. Nee hoor, ik probeer het niet eens, laat ze maar gewoon ff gaan. Ik kijk morgen ochtend wel weer. Ik wil nu geen risico nemen.
Dank jullie wel voor de adviezen enzo hihiihhi
Ja ik was echt een beetje in de stress hoor.

Groetjes Daan

Paul

Hoi Daan,

Wat vreemd dat er een jong weg is.
Kan het niet zijn dat er iemand van buitenaf er een heeft weggehaald?
Een andere optie als je het niet meer vind is dat het is doodgegaan en dat een van de ouders het heeft opgegeten om het op te ruimen.
Ik heb daar wel eens vaker van gehoord dat dat gebeurde.
Een jong kan een tijdje zonder warmte hoor en zeker als je er meerdere hebt dan houden ze elkaar warm.
Ik heb een keer een nest gehad waar door een ongelukje de ouders de hele nacht niet bij het jong van een paar dagen oud konden komen omdat de ingang van het broedhok verkeerd hing met tralies ervoor :-(
De volgende dag ik denk een uur of 6 later keek ik en was het jong heel stil en voelde koud aan.
Ik heb het meteen warm gemaakt onder een lamp en er kwam meteen meer leven in.
Toen bij de ouders teruggelegd en die gingen er ook meteen weer op zitten.
Het was toen best koud in huis en niet midden in de zomer dus ze kunnen best wel wat hebben voor een keer.
Een uurtje is dan best kort dus dan zal je weinig last hebben hoor.
Ik ben benieuwd of je het jong ooit nog vind.

Groetjes, Paul

daan

Hoi allemaal,

Het dode jonkie bj Gabber en Kuiffie heb ik net gevonden en dat was niet echt een prettig gezicht natuurlijk, het lag nog wel in het blok, dus ik denk dat het id helemaal onder de bedekking lag. Met de 2 andere gaat het heel erg goed en de oudste heb ik vandaag geringd.
Met de 2 lutino jongen van Pepper en Sisi gaat het ook erg goed en de oudste is ook al geringd (vrijdag). Mr X groeit als kool hahahaha, wordt echt al een kanjer. De eitjes van Djaro en Zoran heb ik weer weg gehaadl die waren weer onbevrucht helaas. Storm en Blikkie hebben 1 bevrucht eitje van de 2 en de 3 geadopteerde eitjes van mijn vader waren ook allemaal onbevrucht. Dat ene eitje moet waarschijnlijk volgend weekend uitkomen. Lucky en Pino hebben inmiddels 3 eitjes en die zien er allemaal goed uit. Nou en dan hebben we Zoro nog nou die eet van 2 walletjes hoor, hij wipt met Skippy en duikt het blok met punky. Maar het wappen met Skippy gaat ook nog niet zoals het hoort oor, je ligt helemaal in een deuk als je die ziet klooien hahahaahaha
Hij stapt erop en eraf en erop en eraf en erop en eraf hahahhahaha. Hij snapt niet helemaal wat de bedoeling is volgens mij, maar goed is ook nog een jonge man, dus hij moet het ook allemaal nog leren hé.
Ik ga morgen ochtend foto's maken.

Groetjes Daan