14 augustus 2025, 04:48:55

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Daantje,

Ik had dat laatst ook met het koppeltje van mijn broer.
Het eerste jong werd niet gevoerd en is ook doodgegaan en de volgende twee werden wel prima gevoerd alsof de ouders heel ervaren waren.
Dus het kan best dat het eerste jong wat heeft gemankeerd en dat de tweede wel heel erg goed gaat.
Het nest wat ik nu heb daar ging het eerste jong spontaan na 10 dagen dood en de andere gaan ook prima.
Of dat nou toeval is of dat het eerste jong altijd wat zwakker is omdat het het eerste eitje is weet ik niet maar het is wel vreemd.

Groetjes, Paul

daan

hoi allemaal,

nr 2 is vandaag geboren, en die doet het wel heel erg goed zo te zien. het is een klein geel donsje en ik hoor nu ook de voergeluidjes, tv uitgezet zodat ik het kan horen.

jeetje mineetje de lutino jonkies zijn deze ronde heel erg moeilijk tam te krijgen, ik ben al 2 weken elke dag bezig, maar ze blijven wild. wel iets rustiger, maar het moet natuurlijk nog tammer, een hele klus dus hahaha!!!!!!!!!!

groetjes daantje

daan

Nr 3 is ook geboren, maar die heeft ook niet lang mogen leven. Met nr gaat het heel erg goed. Dus er ligt nu nog 1 eitje, dus hopen dat die ook mag blijven leven. Nou ja ze hebben in ieder geval 1 kindje.

De lutino's heb ik echt moeten kortwieken, want ik krijg ze niet tam, en ik heb geen enkel idee hoe het komt, je bent er al zo lang mee bezig, maar ziet geen vooruitgang. ik hoop dat nu ff makkelijker gaat, ze kunnen zich in ieder geval niet meer ergens aan stuk vliegen. Want bij eentje is het stukje tussen de neusgaatjes beschadigd. en bij de ander die heeft iets aan zijn pootje, maar ik kan niets zien. Heel vreemd. Ik moet het ff goed in de gaten houden, anders moet ik naar de DA. Hij ka niet op het pootje staan en zet het ook niet goed neer op de stok.

Skippy en Zorro hebben inmiddels 2 eitjes liggen.

O ja en ik heb de formulieren voor de 1e TT van dit jaar  weer ingevuld, en er gaan er 7 mee doen.
Storm, Tazz, Monster, Lucky, Wodka, Chico (kampioen vorig jaar) en Jazzy. 4 jongen van vorig jaar en 3 van dit jaar.

Groetjes daantje

Paul

Hoi Daantje,

Jammer dat het ene jong zo kort geleefd heeft :-(
In elk geval kan het laatste eitje ook nog goed gaan dan heb je er toch twee dat is voor de jongen ook beter dat ze niet alleen zijn.
Ik ben benieuwd wat je op de TT nu weer voor prijzen in de wacht gaat slepen :-)
Als valkjes hier blijven worden ze ook moeilijk of niet tam dat komt hier omdat ik er zoveel heb denk ik en dan trekken ze toch eerder naar elkaar toe.

Groetjes, Paul

daan

Hoi allemaal, ;)

Hier gaat alles goed zowel met met de jongen als de oudere.
Gijs en Truus houden het bij eentje hoor, maar dat geeft niet, de ene doet het erg goed. De laatste 2 eitjes zijn niet uitgekomen helaas.
Ik kan helaas geen foto;s maken van dit ukkie.
Want ik kan er maar moeilijk bij kijken, ik hoop dat ik hem/haar wel ff kan ringen over een paar daagjes, dat de ouders het dan wel ff toelaten dat ik in het blok kom.
Gijs is hartsikke tam, maar gedraagt ze eigen nu als een echte pitbull hahhaa. Papa bewaakt zijn kleintje wel erg fel. :o :o :o

Met de jongen lutino;s gaat het nu ook goed, maar ze eten nog steeds niet helemaal zelf, ze pikken wel van het trostgiers, dus ik geef ze 2 x per dag met de hand voeding.

En ze worden nu ook tenminste wel tam hahaha.
Want dat was met deze 2 ukkies erg lastig maar nu lukt het wel ivm de handvoeding. :)

Zorro en Skippy hebben inmiddels 4 eitjes, dus dat gaat ook harstikke goed, spannend hoor, ik ben benieuwd. Ga van het weekend kijken of ik kan zien of ze bevrucht zijn of niet.

En Janny en Tygo zitten ook constant in het blok, en gedragen zich al  alsof er 20 eitjes in het blok liggen hahahaha, maar er ligt nog niks. :D :D

Groetjes daantje

daan

3 oktober 2004, 21:45:46 #635 Last Edit: 3 oktober 2004, 21:51:39 by daan
HOI ALLEMAAL,

HIER WEER EEN BERICHTJE VAN MIJ, DE JONGEN LUTINO'S ZIJN HELEMAAL ZELFSTANDIG DUS DIE MOGEN NAAR DE NIEUWE BAASJE TOE. EENTJE GAAT NAAR ELS EN DE ANDER GAAT NAAR VALESCA, IK HAD EERST EEN ANDER VOOR 1 VAN DE VALKJES, MAAR DIE REAGEERD AL EEN POOS NIET MEER OP MIJN MAIL, ERG VREEMD WANT ZE WAS HEEL ENTHOUSIAST, MAAR ER HEEFT GISTERAVOND WEER IEMAND GEBELD EN DAAR HAD IK GELIJK EEN GOED GEVOEL BIJ, NU DIE ANDERE NIET MEER OP MIJN MAIL REAGEERD GEEFT ME DAT GEEN PRETTIG GEVOEL.
JA DIT SOORT VERVELENDE DINGEN MAAK JE DAN OOK MEE MET DE VERKOOP VAN JE VALKJES. WAARSCIJNLIJK WORDT ER MORGEN AL 1 OPGEHAALD. ZE ZIJN NU ECHT SUPERTAM GEWORDEN HET ZIJN ECHTE SCHATJES HOOR. IK ZAL ZE WEDEROM WEER ERG GAAN MISSEN.
HIER DE NIEUWE FOTO'S VAN DE LUTINO JONKIES.

WAT EEN SCHATJE HE, ZE ZITTEN NU GEZELLIG MET GABBER EN KUIFFIE IN DE KOOI. EN KUIFFIE GEDRAAGT ZICH EIGEN EEN BEETJE ALS DE PAPA, DAS ECHT SCHATTIG JOH.

MET DE KLEINE VAN GIJS EN TRUUS GAAT HET OOK GOED, HET GROEIT ALLEEN NIET ZO HARD ALS DAT IK GEWEND BEN BIJD E ANDERE KOPPELS HET IS NU RUIM EEN WEEK OUD EN HET HEEFT NOG NIET ZIJN EIGEN OPEN. HET IS EEN WILDKLEUR, EN IK HEB IEMAND OP DE LIJST STAAN DIE INTRESSE HEEFT IN EEN WILDKLEUR, MAAR DIEGENE WIL GAAN GEPARELDE, DUS DAS FF AFWACHTEN NOG. WANT IK DENK DAT ER GEPARELDE UITKOMEN WANT GIJS IS SPLIT VOOR GEPARELD.

SKIPPY EN ZORRO HEBBEN 5 EITJES MAAR NOG NIETS TE ZIEN OF ER IETS BEVRUCHT IS. DUS WAARSCHIJNLIJK ALLEMAAL ONBEVRUCHT MAAR WE WACHTEN HET NOG WEL EFFIES AF.

JANNY EN TYGO HEBBEN 1 EITJE DUS DAS OOK MOOI.

IK ZAL VANAVOND EENS PROBEREN EEN FOTO TE MAKEN VAN DE KLEINE VAN GIJS EN TRUUS.

GROETJES DAAN

Marianne

Hoi Daan,

Mooie foto's van je lutino's.
Fijn dat je voor beide een nieuw thuis hebt gevonden.
Succes met de andere eitjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

En hier dan de kleine van Gijs en Truus, nu 10 daagjes oud dus niet groot voor zijn/haar leeftijd. Ik hoop dat alles goed blijft gaan, de krop is wel elke keer mooi vol.

Wat een schatje hé.

Oja en wat ik ook nog had vanavond. Meestal gaan de valkjes pas treeen (wipwappen) als er een blok in de buurt is, maar gabber en kuiffie (zitten in huis) wappen er dus zelfs op los als er geen blok in de buurt is hahahha.
Nou zit ik dus ff te twijfelen om toch een blok neer te zetten in de kooi bij hunnie. ff over nadenken maar.

Groetjes daan
Bedankt voor je reactie marianne.
Ja ik ben ook erg blij dat ik toch weer een thuisje heb gevonden voor de ukkies.

Paul

Hoi Daan,

Lever je ook kleine mutsjes bij die kale kruintjes van de lutino's :D
Gelukkig komen er snel weer veertjes op maar het is wel een raar gezicht zo.
Dat kleintje is ook een schatje en ondanks dat ie 10 dagen is is ie toch bijna net zo groot als dat jong van 20 dagen wat bij mij is achtergebleven door slechte voeding van de ouders.
Hier treden ze ook gewoon zonder blok alleen ze leggen geen eitjes.
Maar zet ik ze in een kooi met een blok erbij dan gaan ze helemaal tekeer en ik heb dan ook snel eitjes in dat geval.
Dus ik kan het hier ook aardig regelen zo :-)

Groetjes, Paul

daan

hoi Paul,

hahahahah mutsjes bij de kale koppies ja idd je zal het haast mee geven hé.
Ja het blijft een lelijk gezicht maar het komt gelukkig allemaal goed.
Ja ik heb nu ook besloten om toch maar een blok neer te zetten in de kooi, het laatste netje hadden ze in Mei dus het kan best en ze gaan ook niet mee naar de TT. Ja Gabber en Kuiffie hadden vorig jaar met de TT wel allebei prijs, maar nu mogen andere valkjes het gaan proberen. Ik zend nu alleen nog eigen kweek in. Das veel leuker toch hihi

Groetjes daan

daan

Hoi allemaal,

Nou het eerste lutino jonkie is net opgehaald en die komt in Hoorn te wonen. Toch heb je meer een band met de jongen die je met de hand hebt gevoerd als niet. Dus ik moest toch wel effies slikken hoor, maar het waren super aardige mensen dus dan is het veel makkelijker.
Maar ik zal hem/haar wel missen hoor hihihi

Groetjes daan

daan

Waarschijnlijk zijn alle eitjes van Skippy en Zorro onbevrucht, dus op een nestje , waar ik zo naar hoopte van ze, gaat niet door. Janny en Tygo laten het bij 1 eitje heel erg vreemd, maar dat ene eitje is wel bevrucht.

Het kleintje van Gijs en Truus wil echt nog niet zo groeien, de oogjes zitten nog steeds dicht, begin nu een spleetje te komen, en het ringen is ook nog niet nodig. Heel vreemd want de kleine is alleen, dus je zou denken dat al het eten voor hem is, maar groeien homaar, hahahaha
Geeft niet, ik hoop alleen wel dat alles goed blijft gaan met het ukkie.

Calvin en Breezer zijn vandaag de buitenvoliere in gegaan, het was mooi weer dus ik moest het vandaag doen. Dus 1 kamervoliere heb ik kunnen schoonmaken en inklappen, die gaat voorlopig naar zolder. Nu staan er nog 2 kamervoliere in huis, dus weer ff meer ruimte .......hihii.
En Calvin en Breezer hadden het gelijk erg naar hun zin in de voliere.

Groetjes daantje

daan

Hoi allemaal,

ik heb net nog nieuwe foto's gemaakt van Tattoo, de lutino jong die as zondag wordt opgehaald, en zijn/haar naam is dus Tattoo geworden.
Het is ook zo'n schatje.
Maar hier kun je dus goed zien hoe de kuif al is gegroeid in een paar daagjes tijd.

En ik had ook nog een foto gemaakt van een mooie vlinder die in de potchrysant zat. Die wil ik ook graag ff laten zien hihihi

Groetjes daantje

daan

Hier ben ik weer hhahaha.
Ik heb vandaag eindelijk het ukkie van Gijs en Truus kunnen ringen, dus gelijk ff een foto gemaakt.
Dit is de kanjer.

Niet op het pootje letten, maar ik had hem net geringd, dus hij trok de teentje ff in. Was zo weer over.
Maar wat mij opviel waren de paar gele plukjes in de kuif.
Ik ben benieuwd wat het wordt.

Groetjes daan

Paul

Hoi Daan,

Wat een schatje en zo te zien een lekker dik proppie  :D
Als de kuif ook veel geel heeft kan het een geparelde zijn misschien want een bonte heeft meestal meer geel in de kuif zitten.
Ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijk toch gaat worden :-)
Nog even een of 2 weekjes wachten en je weet het.

Groetjes, Paul