18 augustus 2025, 05:56:44

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

daan

NOu ja hahahhaa.

Ze hebben er echt niks van hoor, het is zelfs zo erg dat Lucky en Pino gewoon aan het wappen waren tijdens die herrie whawhawha.

Pfpfppppppppfffff wat een stof bende joh. Mijn tuin is één en al stof en de ramen jeetje mineetje das niet normaal.

Nou ja ik hoop dat alles gewoon goed blijft gaan in de voliere.

robentru

10 juli 2004, 15:57:44 #526 Last Edit: 10 juli 2004, 15:58:25 by robentru
Hoi Daantje,
misschien zijn Lucky en Pino wel "bouwvakvalkjes"  ;D en stimuleert het boren hun hormonen :D.
Fijn dat ze zich er niets van aantrekken bij het broeden. En ach het gaat toch weer regenen dus ben je zo van het stof af. ::)
Groetjes,

daan

Hoi Trudy,

Ja idd bouwvakvalkjes hihihihi.
Ik stond wel ff gek te kijken hoor, hou je het allemaal in de gaten of alles wel rustig en goed in de voliere, zie je ineens die 2 bezig. Ik moest wel lachen eigenlijk. Ik maak me waarschijnlijk druk om niks. maar ja 2 weken geleden met die storm is er ook wat gebeurd waardoor Lucky en Pino van het nest zijn gegaan.

Regen.................. nou hier is het nu zo warm. Het liefst ga ik in de tuin zitten, maar dan ben ik in 5 minuten onder gesneeuwd door de stof hahahhaha.
Ik hoop wel idd dat het gaat regenen.

Groetjes daan

daan

11 juli 2004, 19:57:43 #528 Last Edit: 11 juli 2004, 19:58:08 by daan
Ik heb nieuwe foto's gemaakt van de wildkleur jonkies.
Hier komen ze!!!!!

En hier nog een mooie foto van Bailey op zijn eitjes.

En hierzo Chico de pop van Bailey, dus de ma van de eitjes.

Het gaat dus erg goed allemaal en volgend weekend verwacht ik wel weer een aantal jonkies.
Zowiezo van"
Bailey en Chico
Pepsi en Jazzy
Mexx en Diesel.
Dus het wordt weer spannend allemaal.

Pepper en Sisi hebben nu 3 eitjes
en Lucky en Pino hebben er nu 6 en ook een aantal bevruchte erbij.

Groetjes daantje

Tara

Hoi Daantje,

wat een mooie foto's zeg, prachtige jonkies zijn het... Gefeliciteerd :-* :-* :-*

Ben benieuwd naar volgende week ;D.

Groetjes, Tara

robentru

11 juli 2004, 20:15:51 #530 Last Edit: 11 juli 2004, 20:16:55 by robentru
Hoi Daantje,
wat een prachtige foto's van die dotjes. Die ene met dat kleine plukkie haar op het bolletje, net een Punkkie.... :)
Leuk! En benieuwd wat volgend weekend brengt, met name die van Bailey en Chico.
Groetjes.

daan

Hoi allemaal,

Ik heb lekker de blokken vandaag weel schoon gemaakt. pfff wat kunnen die jongen toch een hoop poepen. Dus ook maar gelijk foto's gemaakt.
Hier komen ze:

Wat een moppies hé.
Eentje heeft een nieuw baasje gevonden, de andere 2 nog niet. Dit zijn dus eigenlijk de jongen van Lucky en Pino. Maar die waren van de eitjes af gestapt. Dus heb ik ze onder Zorro en Skippy gelegd. Nou jullie zien dat dat erg goed gaat dus.

Met de 5 eitjes van Pepsi en Jazzy gaat het ook erggoed, het zijn wel hele grote eieren. Maar alle 5 bevrucht, moeten ongeveer dit weekend uitkomen.

Bailey en Chico hadden 4 eitjes, 1 is er kapot gegaan en net zag ik dat er nog een ander een vreemde kleur kreeg. Dus ik ga duimen dat de laatste 2 wel goed gaan. Moeten ook ongeveer dit weekend uit komen.

Lucky en Pino hebben 7 eitjes, waarvan er 5 bevrucht zijn. Het is een vreemd stel hoor, ze broeden heel anders als de andere koppels. Maar op zich doen ze het goed, ik wil daarom ook niet de eitjes weg halen. Ik wil toch proberen of ze het nu wel zelf blijven en willen doen. Nog een weekje en dan verwacht ik het eerste jonkie.

Mexx en Diesel hadden nog 2 eitjes leggen, maar die heb ik net weg gegooid. Die waren niet goed.

Pepper en Sisi hebben ook weer 4 eitjes. Maar die wil ik niet te veel storen, ze broeden achter een schotje want mevrouw vertikte het om de eitjes in het blok te leggen hihihihi.
Die moeten nog wel een poosje hoor.

Djaro en Simba hebben nog geen eitjes.

En Gijs en Truusje ook niet, hoewel ze wel druk aan het oefenen zijn met wappen, echt oefenen hoor, want je ligtin een deuk. Ze zitten in huis in een kamervoliere met blok. Ze knabbelen het halve blok weg hahahha.

Met de 2 witmasker jongen van gabber en Kuiffie die in huis ztten, gaat het ook erg goed. Je kan nu al duidelijk uit het gedrag halen welke man en welke pop is hahahha.

Zo dit was het weer.

Knuffel daan

robentru

Hoi Daantje,
je hebt het maar druk in die broedkolonie.
Maar wederom: wat een plaatjes!
't Is dat we Tyco als gevonden hebben, maar anders..... ;D
Groetjes.

daan

Zit ik vandaag te vertellen dat ik het eerste eitje van het weekend verwacht. Ging ik net kijken is er een eitje van Bailey en Chico al bezig met uitkomen. hihihiihi Zo spannend.
De vader is een bonte witmasker en de moeder is een witmasker gepareld.

O ja en Lique vertelde me net dat de 3 jongen op de foto's hier eerder geplaats 1 wildkleurtje is en 2 grijs geparelde.
Dus das ook wel grappig.

Nou zodra het eitje uit is dan horen jullie het wel okay.

Knuffel daantje

robentru

Oei Daantje,
wat een geweldig nieuws. We zijn reuze benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen van die twee te gek mooie vogels (Bailey en Chico). We wachten in spanning af....
Groetjes.

Lique

Heej Daantje,

Ja, 2 van je moppies komen er zo als Kyra uit te zien:

Als het poppen zijn, zullen ze gepareld blijven. Zijn het mannen, zullen ze de parels verliezen.

Irene

He daan, als ze maar niet het gedrag van Kyra overnemen he ;D :D, anders blijf je voorlopig wel in de kraamkamer!
whahaha
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Mandy

Mooie foto's allemaal weer! ;)

Vooral die van Bailey op het nest vind ik mooi. :P

Ik ben benieuwd wat voor jong eruit gaat komen en of ze er goed voor gaan zorgen, want dit wordt hun 1e toch? :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Yes Yes,

Het is net geboren en het is .................................een wit donsje. Daar ben ik wel heeeeeeeellllllll blij mee hihii.
O geweldig joh. Ik zal proberen om zo foto's te maken. Het is weer zo klein, zo poepig.

Ja klopt mandy het is de 1e, de vorige ronde hadden ze 6 onbevruchte eitjes, dus zijn nu voor het eerst papa en mama geworden hihiihi

Knuffel daan

daan

En dan hier de foto's.
Ook van Bailey en Chico kon ik het niet laten hihii.
Chico is ook een eigen jonkie van vorig jaar. Nu hebben er van de 5 eigen jongen, 3 zelf jonkies gekregen, 1 nu op eitjes die as weekend moeten uitkomen en 1 nog helemaal niks.
Ja het is toch iets speciaals als je eigen jongen ook weer jonkies krijgen hihii
Okay nu de foto''s

Lief he hihihihi. Ik ben weer helemaal blij !!!!!!!!!!!!!!

Knuffel daantje