16 augustus 2025, 04:10:51

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

daan

Hoi Mandy,

Ja sneu van dat jonkie, maar ja dat kan gebeuren.
Dat zijn de nadelen van het kweken.
Ja verders gaat het hier ook wel lekker hoor!!!!!!
Dank je dat je de witmasker mooi vind, ja die parels dat duurt wel erg lang, maar het echt voor 100% een man.
Nou ja we zien het wel, suprise. ;)

Groetjes Daan

daan

Hoi allemaal,

Met de kleine van mexx en Diesel gaat het uitstekend, ik heb hem vanavond geringd. En ook gelijk een foto gemaakt.

En de rest van de koppels is lekker aan het broeden dus dat gaat ook heel erg goed. Ik hoop van 2 koppels dat er volgend weekend de eerste jonkies komen. ff afwachten hihihi
En dit vond ik een schitterende foto van Bailey.

Mooi hé, wat een fotomodel hahahhaha
En hier is het verliefde stel. zwabber en Simba.
Die 2 zijn zo verschrikkelijk in love, maar er gebeurt echt werkelijks niks hahahaa. Ze wijken geen 5 cm van elkaar af.

Wat een schattig stel hé.

Knuffel Daantje

Stijn dc

hoi

mooie foto"s hoor, van je valkjes. Het gaat goed met dat jong. Is ie nu nog maar alleen?

SDC:D

daan

Hoi Stijn,

Thanks.
Ja klopt dit jonkie is alleen, zijn broertje of zusje is overleden vorige week, en ze hadden 4 eitjes, 1 onbevrucht en de andere was afgestorven in het eitje. Dus dit kleintje is nu Remi alleenie. Maar gelukkig gaat alles goed.

Groetjes Daan

daan

Hey allemaal,

Weer een lekker dagie gehad met heerlijk weer, dus lekker genieten van de opgeknapte tuin en de voliere vol met allemaal mooie kanjers hihihi.
Alles gaat heel erg goed nu.
met de kleine van Mexx en Diesel ook. Kijk zelf maar.

Wat een schatje hé.
En de ouders doen het zo goed.
janny en jazzy hebben ook hun 1e eitje gelegd.
Ds er zitten nu 6 koppels op eitjes en volgende weekend verwacht ik van 2 koppels weer de eerste jongen.
Alleen is het nu 100 % zeker dat alle 5 de eitjes van Bailey en Chico onbevrucht zijn. Ik heb nog ff gewacht maar het laatste eitje is nu 6 dagen oud, dus nu kun je het wel echt zeker goed zien. jammer maar volgende keer beter. Is nog onervarenheid van ze.
En ik had hier nog een mooie foto gemaakt van Djaro .

Er zijn nog 2 blokken vrij in de voliere en ik hoop zo dat Zwabber en Simba iets gaan doen, die 2 zijn onafscheidelijk van elkaar maar ik heb ze nog nooit zien treeen.
Maar het gaat dus erg goed met alle kanjers.

Knuf daan

Paul

Hoi Daan,

Jammer van de onbevruchte eitjes maar de andere nestjes gaan wel heel erg goed gelukkig :-)
Ik vind Djaro ook echt een heel erg mooi valkje zeg die zit er zo echt heel erg trots bij :-)
Het kleintje van Mexx en Diesel ziet er ook erg goed uit :-)
En met nog zoveel eitjes krijg je straks nog wel een boel jongen ik ben benieuwd wat daar allemaal bij zit :-)
Succes met je nestjes.

Groetjes, Paul

daan

Hoi Paul,

ja echt een stoere vent he Djaro, lekker ventje hoor.
Thanks ja er gaan waarschijnlijk nog een hoop jongen komen.

Groetes Daan

Hoi allemaal,

o wat gaat het toch hard die kleine drommels die groeien.
Kijk maar eens naar deze foto van de kleine van Mexx en Diesel. Ik weet wel zeker dat het een bonte cinnamon gaat worden. dat denk ik wel tenminste. Of denken jullie iets anders?

Hier nog een mooie foto van Djaro die ff kwm kijken of alles goed gaat buiten hihihi

En ja de kleintjes van Gabber en Kuifife de eerste ronde zijn ook al mooi geworden hoor.
Kijk maar.
Dit is levi

En dit is replay.

Mooi hé.
Iets minder nieuws is dat er 1 eitje bij Blikkie en Storm is kapot gegaan. Ze hebben er nu nog 2 en die zien er bevrucht uit, dus dat is een goed teken. En wat wel leuk is dat Zwabber en Simba eindelijk een blok aan het uit zoeken zijn. Dus ik hoop dat ze eerdaags wat gaan doen. Die 2 zijn al zolang samen.
Met de eitjes Van Gabber en Kuiiffie gaat het ook goed ik denk as weekend dat de eerste moet uitkomen en ook bij Sisi en Pepper de eerste as weekend. Volgens mij hebben die alle 4 de eitjes bevrucht.
Djaro en Zoran denk ik dat de 2e ronde ook niet goed gaat hoor. Ik denk weer alles onbevrucht is.
Zo dit was het weer ff voor vandaag.

Knuf daan

Paul

Hoi Daan,

Er komen er weer een hoop bij zeg ik ben benieuwd wat er dit weekend allemaal uit gaat komen :-)
Soms wel 2 eitjes op een dag dus het kan een stuk drukker worden in de volliere dit weekend :-)
Jammer van de onbevruchte eitjes weer van  Djaro en Zoran en dat al voor het tweede nest :-(
Ze moeten het nog even flink afkijken van de rest met een nestje denk ik :-)

Groetjes, Paul

Suzanne

20 mei 2004, 13:53:38 #323 Last Edit: 20 mei 2004, 13:54:23 by blozend_appeltje
Hoi Daantje,

Leuke foto's weer. Vooral van dat valkje dat uit de nestkast steekt  :D

Als ik het jong zo bekijk en vergelijk met mijn Lucky wordt het volgens mij idd een bonte cinnamon. Als ik naar de pennetjes op de vleugel kijk lijken ze hetzelfde als bij Lucky toen. Maar zeker weten doe ik het niet hoor  ;).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

daan

Hoi Paul,

Ja geweldig hé, het gaat lekker volle boel worden hihihihi
Ja Djaro en Zoran moeten nog effies goed opletten hoe de andere dat doen want ik weet niet wat ze doen maar het gaat in ieder geval niet goed hahahaha. Maar goed we blijven volhouden, ze mogen nog 1x proberen en dan gaan ze ff tijdelijk de voliere uit en ff apart zonder blok. En misschien in augustus weer een xtje proeberen.
Ik ben ook zo benieuwd wat voor jonkies er allemaal gaan komen. Bij pepper en sisi in ieder geval allemaal lutino;s.
En ja ik hoop dat er nu wel weer een geparelde tussen zit bij Gabber en Kuiffie, de vorige ronde waren allemaal witmaskertjes, ach als ze maar gezond zijn hé. En bij simba en storm is het een grote verrassing, ik denk allemaal witmaskers. leuk hoor als je niet weet wat er uit kan komen.

Groetjes daan

daan

CitaatHoi Daantje,

Leuke foto's weer. Vooral van dat valkje dat uit de nestkast steekt  :D

Als ik het jong zo bekijk en vergelijk met mijn Lucky wordt het volgens mij idd een bonte cinnamon. Als ik naar de pennetjes op de vleugel kijk lijken ze hetzelfde als bij Lucky toen. Maar zeker weten doe ik het niet hoor  ;).

Groetjes

Suzanne

Hoi Suzanne,

Ja mooi hé Djaro zo uit dat blok, zo schattig.
Ja het jonkie lijkt idd op Lucky, ik denk echt dat het een bonte cinnamon gaat worden.
thanks.

Groetjes Daan

daan

Hoi Allemaal,

Ik heb net bij mijn vader 3 (waarschijnlijk) bevruchte eitjes meegenomen van een koppel van zijn valkjes. Ze hebben de eitjes allemaal op de grond gelegd en mijn vader legde ze in het blok, maar ze gingen niet het blok in. vanaf eitje nr 1 al niet. Dus ik leg ze bij Storm en Blikkie in het blok morgen, want die hadden 5 eitjes maar er zijn er 2 stuk gegaan, en die beginnen net pas met broeden, dus ik ga het gewoon proberen. Ik kenmerk ze nog wel effies want dan weet ik zeker of het hun eigen eitjes zijn of niet die bevrucht zijn of natuurlijk niet hé. Maar weet iemand of je dit gewoon met een stiftje kan doen of niet?
Ik had van de week wel al een onbevrucht eijte (die had ik bewaard) in het blok gelegd van Storm en Blikkie, want hun eerste eitje was ook stuk gegaan dus ik dacht ik leg ff een ander eitje erin zodat ze denkt dat dat haar eigen eitjes was. Anders raakt ze misschien in de war. Maar wat denk je gister lag er een eitje op de grond van de voliere, dus ik dacht nog shit er ligt een eitje op de grond, maar ik keek en zag dat het het vervang eitjes was want ik had er een stipje op gezet. Zo mooi he de natuur ze gooien de eitjes uit het blok die niet goed zijn. Dat hebben gabber en Kuiifie ook al een x gehad die gooide het onbevruchte eitje erui. kunstig hoor hihihi

Groetjes Daan

Mandy

CitaatHoi allemaal,

o wat gaat het toch hard die kleine drommels die groeien.
Kijk maar eens naar deze foto van de kleine van Mexx en Diesel. Ik weet wel zeker dat het een bonte cinnamon gaat worden. dat denk ik wel tenminste. Of denken jullie iets anders?

Uuuhhh ja helaas wel, ik ben bang dat ik je moet teleurstellen, want bont zit er niet in hoor, want dan had het kuifje toch echt geel moeten zijn.  :-/
Er zijn wel "bonte" valkjes met alleen een paar gele slagpennen of een vlek in de nek maar ik zie niets dat daar op lijkt. ::)
Je ziet al wel wat geel bij de wangen en kuif doorkomen, maar dat is normaal. :)
Zijn de ouders wel allebei split voor bont dan dat je weet, want alleen dan kan je een bonte valk uit dit koppel kweken.
En cinnamon weet ik ook zo net nog niet, ik gok op een wildkleur eigenlijk. ;)
Ben benieuwd, het is wel een mooi valkje hoor. En als tie verder maar gezond op groeit is het belangrijkste hé. ;)

Je andere foto's zijn ook mooi hoor, vooral die van Bailey en van Djaro! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hihihi Mandy,

Goed zo dat vind ik wel leuk als jij wat anders denkt, dan zullen we wel zien wat het wordt hahaahA.
Suprise!!!!
Nee de spiltten weet ik niet hoor.
Ja dat is ook helemaal waar als het maar gezond is tuurlijk is dat het belangrijkste.

Groetjes Daan

daan

Hihihi Mandy,

Goed zo dat vind ik wel leuk als jij wat anders denkt, dan zullen we wel zien wat het wordt hahaahA.
Suprise!!!!
Nee de spiltten weet ik niet hoor.
Ja dat is ook helemaal waar als het maar gezond is tuurlijk is dat het belangrijkste.

Groetjes Daan