8 mei 2025, 15:38:28

Dapper jong - gaat dit goed?

Gestart door Rissiejjj, 22 mei 2014, 12:43:35

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Heb even weer een vraagje.
Heb in 1 van de blokken een jong zitten van 20-04-2014 die een achterstand heeft, is een klein jong met ook minder veren dan dat hij hoort  te hebben.
Echter is hij heel levendig en ontwikkeld verder wel, alleen duurt allemaal wat langer.

Wat mij nu dus wat zorgen geeft is het volgende.
Ik zag hem vandaag voor het uitvlieggat zitten, qua leeftijd kan dat ook prima, maar qua veren nog lang niet. Zou hij dat zelf beseffen dat uitvliegen absoluut geen strak plan is? of is het verstandiger hem als hij dit vaker doet buiten het blok te zetten zodat hij die val niet maakt. Zitten nu nog 2 wel helemaal ontwikkelde jongen in het blok, misschien als die er ook uit gaan dan maar hem er ook uit of? Wat is wijsheid in zijn geval?

Foto is van 18-05-2014, heeft nu ietsje meer veren maar nog lang niet voldoende om te gaan vliegen.

Dat hij een sterke wil tot leven heeft is me nou wel duidelijk, het is een klein vechtertje, maar zijn ik kan alles aan mentaliteit moet hem niet het leven kosten natuurlijk door van 1.5 meter naar beneden te stuiteren omdat hij denkt het wel aan te kunnen.

carco

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat dit jong gaat uitvliegen hoor. Dat doen ze pas als ze er klaar voor zijn.
Wordt hij/zij wel voldoende gevoerd?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rissiejjj

Citaat van: carco op 22 mei 2014, 17:50:53
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat dit jong gaat uitvliegen hoor. Dat doen ze pas als ze er klaar voor zijn.
Wordt hij/zij wel voldoende gevoerd?

Groetjes: Caroline.

Oke ben ik daar in ieder geval gerust op. Dacht misschien loopt zijn koppie wel voor op zn uiterlijk.

Hij word super goed gevoerd door de ouders, en dit is een koppel die normaal gesproken jongen waar iets mis mee is helemaal niet voeren. Dus wat dat betreft zou ik hier niet meteen een probleem bij zien, alleen blijft zo klein.