26 april 2024, 18:57:01

bijvoeren met pap? krijsend valkje

Gestart door Goldy87, 20 mei 2014, 16:54:40

« vorige - volgende »

Goldy87

Hoi hoi,

ik heb een valkje van 7 weken oud die voortdurend enorm krijst. Ik word er echt gek van. Hij of zij bedelt om eten, dat is wel overduidelijk. Hij eet nog niet helemaal zelfstandig. De ouders voeren deze nog, ook de een week oudere broer/zusje voert deze kleine. Hij of zij randt mama, papa, broer of zus als het ware aan om voedsel en dan krijsend.

De oudere valkje die eet al wel zelfstandig maar vraagt ook af en toe om voer van de ouders.

Moet ik de krijsende kleine bijvoeren met Nutribird a21 (deze had ik al in huis, voor het geval dat, maar nooit gebruikt)? Of toch af te raden, omdat ie nu toch wel zelfstandig moet zijn?

Maar dat gekrijs is echt niet meer aan te staan.

Ik hoor het graag van jullie. Groetjes Nada

Rianne

Als zijn ouders hem nog voeren, hoef jij dat toch niet te doen? Pap valkjes doen er langer over om zelfstandig te worden. En meestal zijn ze tussen de 8-10 weken voor ze zelfstandig kunnen eten. Sommige met 6, maar uitschieters zijn er altijd ;)

Sanna

Hoi Nada,

Zolang de kleine niet ineens drastisch afvalt is er helemaal geen reden om hem pap te geven. Laat pa en ma hem maar zelfstandig maken, die zijn daar veel beter in én het is veel beter voor de kleine.

Groetjes, Sanna

jfvhl

En hoe gaat het nu met de krijsende valk.
Is normaal hoor dat gejank, gek wordt je ervan maar het hoort erbij. Beetje flexibel aanhoren en bekijken en vooral genieten van al dat gedoe. Laat een weten hoe het 'loopt'?
groeten, Jantina