Help, Mijn valkparkiet is erg onrustig

Gestart door justinenjack, 10 mei 2014, 13:42:58

« vorige - volgende »

justinenjack

Hallo, mijn naam is justin en ik heb een geweldig valkparkietje genaamd Jack.

Jack komt uit de dierenwinkel en is nu ongeveer 3 maanden oud. ik heb hem pas 4 dagen en het is mijn eerste vogel. De eerste 2 dagen heb ik hem al leren eten uit mijn hand, hij heeft heel even op mijn hand gestaan omdat ik hem even vrij liet uit zijn kooi om de boel te gaan verkennen. Gordijnen dicht gedaan, lichtje aan en hem even lekker laten kijken. toen ik hem terug in zijn kooi wou doen heb ik hem in een hoekje op mijn hand laten staan en zo in de kooi gezet. Maar sinds vandaag is hij erg onrustig, ik heb de gordijnen gewoon open maar hij blijft maar heel hard krijsen en tegen de kooi op klimmen. ik maak me zorgen, wat kan er aan de hand zijn?

Daarnaast heb ik ook vragen over het tam maken, ik ben er achter dat het niet zo snel gebeurd is. Vind ik niet erg, want ik ga er gewoon voor. Ik heb hem gekocht en hij zal heel zijn leven met mij blijven. Maar hoe maak ik hem snel tam?

Ik kijk uit naar uw reacties!

Hartelijk dank,

Justin

de_vogelkamer

Hey Justin,

Het kan zijn dat hij vogels van buiten hoort/ziet. daar wil hij graag naartoe en wordt daarom zo druk  ;) Kan ook zijn dat hij gewoon zijn kooi uit wil om even te kunnen vliegen en daarom zo hyper doet.

Het tam maken kost veel tijd. maar je bent goed bezig. Blijf hem voer aanbieden uit je handen en probeer hem daarbij steeds op je hand te laten zitten. Zo zal hij steeds meer vertrouwen in je krijgen. af en toe kun je hem wel uit de kooi halen. belangrijk is om hem dan steeds rustig te benaderen.
trosgierst doet wonderen. dat vinden ze heerlijk. dit zou je hem kunnen geven als hij bij je zit. dan gaat hij het steeds leuker vinden om bij je te zijn  ;)

veel plezier met je valkparkietje!  :D

Groetjes Neline