29 april 2024, 01:59:00

Zelf speelgoed maken??????

Gestart door feline, 28 april 2014, 17:03:08

« vorige - volgende »

feline

Beste allemaal,
Ik krijg over een paar weken mijn eerste 2 valkjes, maar ik wil ook zelf een paar speeltjes maken. Het liefste touwspeeltjes ( hangbruggetje, touwladder, klimnet ) maar welk soort touw kan je daarvoor gebruiken? Kan je bijvoorbeeld wol gebruiken en knopen (zoals je die vriendschaps armbandjes maakt  ;D), of juist beter niet? Oja, en tips voor zelf speeltjes maken zijn ook welkom (of voorbeelden)!
Groetjes,
Feline (12 jr)

valkparkiet.net

Hoi Feline,

Surfen over het internet geeft je veel ideetjes. Wol kun je beter niet gebruiken in verband met het mogelijk verstrikt raken van de nageltjes. Gewoon sisal touw is goed, maar kijk even uit dat het niet "verduurzaamt" is met insecticiden, fungiciden, e.d.

Verder: denk vooral aan heel goedkope en simpele dingetjes als een wilgenstokje, een (tover)hazelaar tak, een WC rolletje, een prop A4 papier, een "kassarol", grote(re) harde plastic of beuken kralen. Verder vinden veel valkjes het erg leuk om sepia of een mineralenblokje in een paar uur helemaal te vergruizen. Een stukje wortel gestoken op een wilgenstokje en met behulp van een sisaltouwtje opgehangen is eten en spelen tegelijk. En een andere keer in plaats van wortel een stukje trosgierst....... Fantasie gebruiken en je bedenkt meer dan je 2 valkjes aankunnen.

groetjes,
Herman