14 mei 2025, 18:58:18

man en pop vechten

Gestart door JoyceB, 14 april 2014, 18:54:07

« vorige - volgende »

JoyceB

Ik heb 2 valkparkieten.. een man en pop. Ze zijn al een jaar bij elkaar en konden goed met elkaar overweg. Maar toen ik gister beneden kwam zat de kooi onder het bloed. De man miste heel veel veren. En nu blijfen ze ruzie maken. Hoe kan ik dit stoppen?? En waarom hebben ze opeens ruzie??

de_vogelkamer

Het is nu al een paar dagen later, maar hoe gaat het nu?

Wat bedoel je met ruzie maken? vallen ze elkaar echt aan of is het meer wat mopperen op elkaar en wat met de snavels tegen elkaar aan tikken? Dit laatste doen namelijk zelfs de meest hechte koppeltjes. Dat is gewoon hun manier van aangeven dat ze iets niet willen.
Het bloed in de kooi kan komen door een bloedpen of misschien zijn ze erg geschrokken waardoor ze zich verwond hebben. Dat hoeft dus ook niet perse door ruzie te komen.

Vallen ze elkaar wel echt aan, kun je dan zien wie het doet? Wordt de één de kooi door gejaagd door de ander? Dan is diegene waarschijnlijk broeds en wil een bepaald plekje in de kooi verdedigen waar hij/zij een nestje wil beginnen. Als het uit de hand loopt kun je ze beter een poosje uit elkaar houden tot hij/zij niet meer zo broeds is.

Groetjes Neline

JoyceB

Ze maken wel echt ruzie.. dat de man de pop de kooi uit jaagd maar soms doet de pop dit ook bij de man. Maar meestal is het de man die begint.
Gister hebben ze voor t eerst weer geknuffeld wel gelijk weer mopperen daarna. Maar gaat alweer wat beter.
De man kan nu niet meer vliegen want die mist echt heel veel veren. Maar de pop mankeert niks.
Ik weet niet hoe je hier foto's moet toevoegen anders had ik het ff gedaan.