27 april 2024, 06:41:03

Zou hij/zij ziek zijn?

Gestart door Jolandjee, 7 april 2014, 16:57:52

« vorige - volgende »

Jolandjee

Hallo Allemaal,

Ik ben hier nieuw op t forum;-) sinds 15 maart hebben wij een valkparkiet, deze hebben wij in de winkel gekocht toen hij/zij (volgens de verkoopster) 6 a 7 weken jong was, hij/zij heet Cisco.
Cisco zit de laatste dagen overdag vaak ook al op 1 pootje en trilt...Soms zit Cisco(voor mijn gevoel) ook wat boller dan normaal...Cisco fluit wel vrolijk en reageert als je langs de kooi loopt.
Kan het zijn dat Cisco ziek is???

Wie o wie kan mij helpen?

smiley

Hoi

Zolang Cisco gewoon eet en drinkt en vrolijk is en alert als je voorbij zijn kooi loopt is hij niet echt ziek hoor .
Zolang hij klautert en klimt en fluit en goed eet en drinkt is hij in orde
Als hij op de grond gaat zitten in een hoekje en zich dan bol maakt zou ik direct een goede arts op zoeken die ook verstand van vogels heeft !!
Cisco zit als hij slaapt op 1 pootje en een beetje met opgeblazen veertjes .
Dan zit hij lekker te slapen en dit is normaal gedrag ...hij is nog jong en zal nog regelmatig even een dutje doen  ;)

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Jolandjee

Gelukkig maar! Dan hoef ik mij daar geen zorgen om te maken! Ik ben op internet allerlei info aan t verzamelen over valkparkietjes zodat we Cisco zo goed mogelijk groot kunnen brengen!

Bedankt!!

jfvhl

Je zult wel merken dat er heel veel wetenswaardigheden uitgewisseld worden op dit forum en we leren allemaal van elkaar. Aarzel vooral niet als je wat te vragen hebt. Er is er altijd wel één die je antwoord wilt geven. Zoals Conny al zei: Op 1 pootje is juist prima. Zit ie constant op 2 pootjes dan moet je gaan opletten. Als ze zich lekker voelen zitten ze graag op 1 pootje. Veel succes met je kleintje.
groet, Jantina