9 mei 2025, 13:35:22

Emigreren met mijn valkjes

Gestart door BroertjeLydia, 31 maart 2014, 19:10:50

« vorige - volgende »

BroertjeLydia

Hoi hoi allemaal,

Ik wist niet zo goed onder welke categorie ik deze vraag moest zetten...
Dus toch maar hier.
Als alles goed gaat, ga ik met mijn ouders emigreren naar Tsjechië over een paar maanden!
Ik heb er super veel zin in, maar nu zit ik wel met een probleem...
Ik heb 2 valkjes die ik al 3 jaar heb...
Enn, naar Tsjechië is 10 uur rijden.
Ik weet dus niet hoe ik dit op kan lossen, want 10 uur is wel heel erg lang... Ik heb ze nlg nooit langer dan een half uur in de auto gehad.
Ik hoopte dat jullie mij misschien konden helpen, want jullie snappen vast wel dat ik ze echt liever niet weg zou willen doen!   :-\

Groetjes, en alvast bedankt!
Lydia

Kaatje

Hoi Lydia,

Als je de goede voorzorgs maatregelingen treft denk ik dat het geen enkel probleem zal zijn. Ik weet niet of ze goed tam zijn, maar als je ze samen in een goede en ruime reiskooi houdt, er bij blijft en ze niet op de tocht of in een auto met airco zitten, dan komt het volgens mij best goed.

Neem een klein spuitje mee, dan kan je af en toe een druppeltje water in hun bekje geven ( niet spuiten tegen verslikken ) en een knabbelstaaf of trosgierst om wat aan te knabbelen onderweg.

Succes !!

BroertjeLydia

Heey,

Bedankt voor je snelle reactie!
Zou ik ze samen in een parkietenkooitje kunnen vervoeren?
Ze zijn best tam en ze kunnen het heel goed met elkaar vinden.

Lydia

smiley

hallo

Je zou ze heel goed in een parkietenkooi kunnen vervoeren ,hang geen speelgoed aan de bovenkant van de kooi op !
Hou alles laag want als de auto de hoek om moet bv dan gaat het speelgoed schommelen en dat is voor de vogels niet echt leuk .
Hang voer en water bak ook is lager dan normaal en hang zeker een grote handdoek of deken over de kooi heen en laat alleen een stukje open aan de kant waar jij zit .
ze hebben dan geen last van het verkeer dat voorbij raast en zien alleen jou en horen je stem.
Jij kan vanaf die kant dan ook zien of hun voer en water er nog genoeg is ....
maak wel voor alle zekerheid dat de deurtjes van de kooi goed dicht zitten bv met een bindertje van de vuilniszakken of zo .
En pas goed op dat er aan 1 kant tegelijk een deur of raam open is anders tocht het en dat is niet goed voor je vogels ..
IK wens je een goede reis toe en nog vele jaren plezier van je valkjes.

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

jfvhl

1 april 2014, 20:52:05 #4 Last Edit: 2 april 2014, 07:15:52 by jfvhl
Ben het echt met alle tips eens die gegeven worden. Een grasparkieten waterbakje tussen de tralies geklemd kan worden lijkt me ook een goed idee. Er plonst dan niet zoveel water als er een hobbeltje word genomen. Heb je daar ginter ook een onderkomen voor de valkjes? Meenemen, alla....maar dan kom je daar aan, en dan?
Laat het eens weten, ben een beetje benieuwd en wens je ontzettend veel succes. Het is een hele onderneming. Geen tocht, niet te warm, niet te koud, deken of handdoek erover, geen gerommel boven die koppies, misschien een schommeltje.....? want dat de gedreun op een vaste stok....maar de schommel moet ook niet overslaan..... geloof niet dat het een goed idee is, 'k zit alleen maar te denken, maar alles van de andere is allemaal waar hoor,
heel veel succes en laat nog eens van je horen?
groeten, Jantina

BroertjeLydia

Heey,

Weer bedankt voor jullie reacties!
Ik neem gewoon hun normale kooi mee, en die zet ik daar op een geschikt plekje, waar ze rustig kunnen wennen, wordt dus misschien mijn eigen slaapkamer?
Ik denk dat het met de warmte wel mee zal vallen, we vertrekken hopelijk begin juni en vertrekken dan 's ochtends zo vroeg mogelijk.
Gedreun valt hopelijk mee, we gaan lekker over de Duitse snelwegen :)
Ze vinden in de auto gaan gelukkig ook wel leuk volgensmij, want ze kraaien altijd vrolijk in de auto.
In ieder geval bedankt voor jullie meedenken!
Enn, ik laat nog wel eens wat van me horen :)

Lydia

BroertjeLydia

Hoi allemaal,

Het emigreren gaat nu echt gebeuren!
de 28ste mei gaan we over...
Nu heb ik nog een paar vraagjes.
Ik zou ze gaan vervoeren in een parkietenkooitje, nu is die die ik heb echt behoorlijk klein, dus maakt dat uit of anders, hoe groot moet hij ongeveer zijn?
En als tweede vraag....
Mijn valkparkieten kennen alleen ons, nou gaan wij een herberg runnen.
Hebben de valkparkieten er moeite mee als ik ze op een plek zet waar ook andere mensen komen, maar waar iemand van ons wel de hele dag bij ze is?
Want anders moeten ze op een slaapkamer en daar zullen we juist niet veel aanwezig zijn.

Lydia

de_vogelkamer

er gaan maar 2 valkjes mee toch? Ik denk dat dat wel moet lukken voor alleen vervoer. hoe groot is de kooi dan?

Je zou ze wel op een plek kunnen zetten waar andere mensen komen, maar ik zou de kooi dan wel in een hoek zetten. Zo hebben ze aan 2 kanten van de kooi een muur (waar dus niks gebeurd) en zullen ze zich veiliger voelen dan wanneer er aan alle kanten van hun kooi beweging is.

Succes en veel plezier in Tsjechië  ;D

Groetjes Neline

jfvhl

Maar als je ze in een kamer neerzet waar ook (veel) andere mensen komen, misschien ook honden? Krijgen je valkjes ooit dan wel eens de kans om lekker te vliegen?
Ga je een binnen volière aanschaffen? Want bij niet kunnen vliegen is een gewone kooi toch aan de kleine kant lijkt mij. En over die muren aan twee kante, wat Neline schrijft: helemaal mee eens. Belangrijk is ook wel dat ze goed in het licht kunnen staan (geen (felle)zon), maar dat ze ook de nacht goed kunnen doormaken, niet stikdonker. Ben heel benieuwd, heel veel succes.
Jantina