14 mei 2025, 05:57:38

wat te doen

Gestart door desje, 16 maart 2014, 17:07:21

« vorige - volgende »

desje

beste allemaal

ik zal me even voorstellen, ik ben tanja en wij hebben een valkparkietje die in mei 1 jaar gaat worden, het is een mannetje en hebben hem al van jongs af aan, hij is super tam en zit het liefste heel de dag bij je,

de kooi staat als ik thuis ben eigenlijk altijd open.
alleen nu het volgende punt, hij begint steeds vaker te treden op onze handen, en hij schreeuwt erg veel.

hij praat en fluit ook wel veel, maar zodra wij weg gaan ( naar boven of met de honden in de tuin dan stopt hij niet met schreeuwen. fuut fiew komt er dan meestal uit of op 1 toon krijsen, nu zitten we er over na t denken nog een jonge valk aan te schaffen en deze ook hand tam maken en dan samen voegen. is dit verstandig? t liefste dan een popje.

of ga ik het krijzen dan alleen erger maken.
wij worden er in ieder geval gek van, en gezien we in een buurt wonen met gehorige huizen maak ik me zorgen om de reactie van de buren..
help me alsjeblief

liefs Tanja.

carco

Hij is duidelijk erg broeds en op jullie gericht.
Een valkje erbij zetten kan altijd en hij zal haar ws. ook wel accepteren. Normaal gesproken wordt het roepen/gillen wel minder hoor met een soortgenootje, maar omdat hij heel erg op jullie gericht is durf ik je dat niet met zekerheid te zeggen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!