Vogel is tegen het raam aan gevlogen, ondersnavel kapot.

Gestart door Aberconway, 10 maart 2014, 16:03:58

« vorige - volgende »

Aberconway

Hallo

Bij het veranderen van kooi liet ik mijn valkparkiet door mijn kamer vliegen waar bij hij tegen het raam is gevlogen. Toen hij weer in de kooi zat zag ik dat er bloed op een stokje zat en op zijn etensbakje. Ik merkte op dat een heel stuk van zijn ondersnavel weg is. er zit ook een beetje bloed bij zijn snavel.
Hij heeft moeite met klimmen en hij kucht af en toe.
Als hij bewogen heeft dan lijkt het of hij veel moeite heeft met ademen. Zijn borst zet heel veel uit en in, dus hij ademt heel snel en kort.
Hij is overigens ongeveer 5 maanden oud.

Hieronder de foto, misschien kunnen jullie er wat op zien.


Wat kan ik doen voor het beestje/komt dit vanzelf goed?

Mvg,
Gino Pili

Verander:
Na een beetje gelezen te hebben op het forum, las ik dat bol zitten geen goed teken is. Mijn parkiet zit 's avonds altijd in een hoekje een beetje ingezakt op zijn pootjes. De veren rusten dan op zijn pootjes. Zijn vleugels zelf zijn 'normaal', maar zijn snavel is een beetje ingegraven in veren. Betekend dit dat hij gaat slapen of dat er iets mis is? Als ik een beetje beweeg zodat de vogel gaat bewegen, dan is alles weer normaal.
Hij zit ook de hele dag te eten, haast zonder stoppen maar hij niet er niet echt dik uit. (Ik heb hem niet gewogen, als ik hem probeer uit de kooi te halen dan schrikt hij heel erg, het is mij niet gelukt om hem tam te krijgen.)

Aberconway

Update:
De avond op dezelfde dag ging ik nog even kijken hoe het met hem was, en hij kon gewoon goed klimmen en bij nader inzien ziet zijn snavel er nog goed uit. Hij heeft alleen nog niks gegeten maar dat zal wel door de nieuwe kooi komen.


Goldy87

Oh wat erg voor hem. Een snavel hebben ze hard nodig. Ik raad je toch aan om langs te gaan bij een vogelarts, misschien dat ze toch wat kunnen betekenen.