9 mei 2025, 10:48:19

Verbod op handopfok!

Gestart door Johny en Evelien, 4 maart 2014, 09:31:48

« vorige - volgende »

Johny en Evelien

Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Rianne

jfvhl

Geweldig geweldig, hebben jullie toevallig nog die banner aangeklikt? Daar kan je zien hoe ze een zeldzame vogel (EI) met tape en lijm hebben gerepareerd en er werd een gezond jong geboren, waanzinnig gewoon!  :D
groeten
Jantina

Saar

En toch ben ik bang dat deze praktijken gewoon door blijven gaan :-\
Onder t motto dat ze in gevaar zijn... hopelijk zit ik er naast  :-X

Reinier

Het is natuurlijk ook logisch, het gros van de vogelhouders/liefhebbers wil dat dit niet doorgaat. Kijk op andere site's, daar word heel anders over dit onderwerp gepraat.

jfvhl

5 maart 2014, 20:06:33 #5 Last Edit: 5 maart 2014, 20:39:42 by jfvhl
Geweldig geweldig, hebben jullie toevallig nog die banner aangeklikt? Daar kan je zien hoe ze een zeldzame vogel (EI) met tape en lijm hebben gerepareerd en er werd een gezond jong geboren, waanzinnig gewoon!  
groeten
Jantina

dit had ik geschreven maar ik bedoelde niet die wantoestanden met dat hand opfok gedoe. Waar ik op stuitte was het behoud van een zeldzame vogel in een heel ander gedeelte op de wereld. Dat vond ik wel prachtig met welke zorg dat ze proberen dit soort in stand te houden. Dat heeft dus niets te maken met m'n afkeer van geld-maken over vogelruggetjes, bah, en dan die reclamestem bij dat filmpje.
Wij verkopen niet voor niets niet één van onze valkjes, hoe oud ze ook zijn en ook niet hoe ze er soms uit zien.....lekker in de rui of even de kuif kaalgeplukt door de liefhebbende echtgenoot....
gewoon gezellig, waanzinnige schatten, waarvan er nooit eentje hier weggaat, tenzij hun tijd daar is...... onze oudste is Arie met z'n 24 jaar, hij ziet er niet uit, de schat.....doet het nog zo goed, vorige week had ie verkering, dacht ik, maar nu niet meer geloof ik.....
ik hou maar op over rot-praktijken, groeten allemaal
Jantina

Reinier

Heb zelf ook kennissen die dus wel handopfok doen maar  ze doen dit echt met zo veel toewijding en plezier. Ze doen dit overigens alleen bij de grotere vogels(bij een leeftijd van 7 a 8 weken), maar als je dat ziet dan snap ik
waarom hun er zo'n moeite mee hebben...

carco

Ik weet niet om wat voor vogels dit gaat Reinier, maar valkparkieten zijn zelfstandig bij 8 weken ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Jeroenw

Eindelijk yess !

Jammer dat het niet te controleren is
Er komt vast wel een oplossing