14 mei 2025, 03:01:47

Vechtende mannetjes

Gestart door Sherlock, 15 februari 2014, 08:39:11

« vorige - volgende »

Sherlock

Ik heb 2 mannetjes van iets meer dan 2 jaar oud.
Zijn uit het nest samen tegelijk bij mij gekomen en zijn dus 2 broertjes.

Zo af en toe slaan ze flink aan het vechten. Eerst zitten ze op de kooi elkaar een beetje uit te dagen terwijl ze recht tegenover elkaar zitten.
Uiteindelijk resulteert het in pikken naar elkaar toe en een compleet luchtgevecht met flink wat geschater erbij.
Gewond worden ze er niet van, alle veertjes blijven ook gewoon zitten.

Als ik ze op zo'n moment in de kooi opsluit blijft het een beetje pikken naar elkaar, maar vaak is het dan snel over.

Als ik ze uit elkaar haal zodat ze elkaar niet zien is het wel direct roepen en zoeken waar de ander dan is. Maar even later gaat het gevecht weer gewoon door.

Op andere momenten zijn het juist weer de dikste maatjes en banjeren ze de hele woonkamer door.

Is dit af te leren? Is het misschien beter ze uit elkaar te halen en een popje erbij te zoeken?

claudia61

Ook ik heb twee broertjes die soortgelijk gedrag vertonen (zie bericht 'geobsedeerde man' een paar berichten onder dat van jou), die elkaar ook af en toe dwars kunnen zitten. Ik heb ook overwogen er een paar poppen bij te zetten (één zou sowieso voor nog meer ruzie zorgen), maar heb uiteindelijk besloten het niet te doen. Wat ik nu wel doe is ze er vaker uithalen en meer gericht met de afzonderlijke vogels bezig zijn. Dit werkt tot nu toe wonderbaarlijk goed en misschien ook voor jou het proberen waard. Ik heb hier ook het idee dat ze wellicht de lente al in hun kopjes hebben en dat het hopelijk een fase is  ::)

Groetjes,
Claudia