10 mei 2025, 10:02:31

eitjes?

Gestart door Suus91, 24 januari 2014, 10:00:19

« vorige - volgende »

Suus91

Hey ken het zijn dat mijn valken eitjes hebben?
Gisteravond zat een van de dames niet in de kooi en vanochtend zat ze op de kast achter de knuffel. Het mannetje zit er nu. Ze hebben al aantal keer gepaard sinds half december. En ze eten nu ook ineens sepia wat buiten de kooi los ligt. Ken nu niet achter deze knuffel kijken..

Wie o wie ken me helpen? En ja ze mogen van mij rustig kleintjes krijgen ;)
Ze zitten binnenshuis
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

carco

ik zou toch maar even kijken daar.
Geen handige plek ook om eitjes uit te laten broeden ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Suus91

Had hun broedblokje even weggehaald ivm de felheid van het mannetje. Eergisteravond was het eerste eitje vermoed ik gelegd want toen ik de kooi net dicht had kwam zij nog aanvliegen uit het niets terwijl ze normaal de avond met het mannetje als 1 van de eersten in de kooi zit.

Er lag inderdaad een ei maar deze is eraf gevallen.
Heb gisteren hierna het broedblok op een plek gezet waar normaal gesproken de anderen er niet bij zitten maar toch zat het andere mannetje samen met het vrouwtje daar.
Gelijk maar in de kooi opgehangen vervolgens en het stelletje waar dus eerder mee gebroed is zat er ditmaal gelijk bij.

Enige nadeel van in de kooi is dat de rest van de valken er overdag niet bij mogen en dus niet kunnen eten dan. De avond laat hij ze wel toe afgezien het ook hun slaapplek is van allemaal. Lijkt me toch niet zo heel erg dat de rest er overdag niet bij ken?

Ieder geval hoop dat het zo verder gaat goedkomen. Had ook al gemerkt dat ze ineens sepia eten (ligt buiten de kooi) wat ze normaal niet eten.

jfvhl

Denk dat je beter de koppeltjes gescheiden kan houden, ieder koppeltje z'n eigen verblijf als dat mogelijk is, want het wordt geduvel, daar kan je op rekenen?
succes?
gr. Jantina

Suus91

Nou het is zo dat ze overdag allemaal los zijn. Maar de broedse man die jaagt de vogels wel weg als ze er niet bij mogen. Maar toont Olaf interesse in het blok dan hij gelijk niet meer en gaat ie op de kast verder dus tja...

Suus91

Inmiddels ligt er weer een nieuw ei. Momenteel zit het mannetje (Cheeky) erop. Al rolt zijn eitje af en toe weg. Ze hebben wel een matje waar het op ken liggen maar weet niet of het wijs is als ik die nu recht leg gezien hoe fel hij ken zijn... :o