9 mei 2025, 08:35:12

Vermoedelijk legnood

Gestart door Valk58, 20 januari 2014, 21:12:06

« vorige - volgende »

Valk58

Toen ik vandaag even in de kooi keek zag ik twee eieren liggen. Mijn valkje lag zelf naast de eieren en beweegt nauwelijks. Lopen gaat ook niet. Ik zag dat ze nog met haar ''kont'' tegen de rand van de kooi aanschrobde. Ik heb het vermoeden dat er een ei vast zit. Morgen zal ik naar de dierenarts gaan, maar ik wou graag even weten wat jullie hier over denken en wat ik wellicht zou kunnen doen.

MVG

Valk58

Ik wou even erbij vermelden dat ze aardig op leeftijd is, misschien heeft dat er wat mee te maken?

carco

Hoe gaat het nu? Wanneer had ze die andere eitjes gelegd?
Gisteren nog één? Of was het echt de tijd dat er nog 1 moest komen?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rianne

Heb je haar ook goed bekeken? Heeft ze geen prolaps? Dus dat de cloaca (deels) is meegekomen naar buiten.

Valk58

Hallo Rianne, toen ze tegen de rand aan schrobde kon ik haar cloaca wel erg duidelijk zien. Ik zag het gaatje wat best wel open was, ik zal weer gaan kijken om te zien of het nu wel normaal is of dat de cloaca uitsteekt.

Hallo Caroline, ik merk nu dat ze wat actiever is, ze ligt wel nog steeds op de grond maar niet op dezelfde plek waar ze vanochtend lag. Ik heb ook gemerkt dat lopen een heel en heel klein beetje beter gaat. Toen ik voor het eerst merkte dat ze op de grond lag, merkte ik gelijk ook de eitjes op.

Ik zal later nog een berichtje plaatsen met hoe het gaat.

carco

Kan het niet zijn dat ze gewoon op de eitjes aan het broeden is?
Klik op het plaatje voor onze site!

Valk58

Nee, ze ligt maar er zijn eitjes die gewoon naast haar liggen. Het zou wel kunnen dat ze misschien op 1 apart eitje zit, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.