16 mei 2025, 00:02:20

Agresief

Gestart door petervdongen1981, 15 januari 2014, 13:05:05

« vorige - volgende »

petervdongen1981

Hoi hallo allemaal.

Ik heb even een vraag en het zou best kunnen dat hij al eerder gesteld is op het forum, maar ik ben niet zo handig op forums.  :-\

Wij hebben op het moment 4 valken thuis 2 mannen en 2 popjes.
In principe hebben we dus 2 stelletjes.

Het eerste stelletje zijn Jack en Loes deze 2 valken zijn een echt koppel.

En dan hebben we Mick en Loki deze 2 vinden elkaar wel lief maar daar blijft het eigenlijk wel bij .

Mijn vraag gaat over het eerste koppel.
Loes is op het moment broeds en vraag wel 5 x per dag naar liefde bij Jack dus er word ook behoorlijk gekeest tussen die 2.
Normaal is Jack een hele leuke vriendelijke en behoorlijk tamme valk houd er van om bij je te zitten te fluiten enz enz.

Maar op het moment dat loes dus broeds geworden is, veranderd Jack in een waar monster zodra die kan hangt ie in je vingers en het is nu zo erg dat hij zelf buiten de kooi je probeert aan te vallen. Dit gaat gepaard een een hard gescheeuw.
Zodra we hem dan in de kooi hebben gegooid dan gaat ie heel irritant lopen fluiten  nou op zo'n moment zou je hem wel wat aan kunnen doen.
Maar ja je houd er van he .

Maar de vraag is.
Is hier iets aan te doen bij eventuuel jack of loes .
Zijn gedrag is echt niet uit te staan terwijl die normaal echt heel lief is.

Alvast bedankt Peter

Rianne

Het is echt broeds gedrag. Helaas kun je hier weinig aan veranderen. Het gaat vanzelf weer over.
Zou je jonge valkjes willen, is dit wel het moment om er een broedblok bij te hangen.

andre28

echt broeds gedrag