27 april 2024, 08:26:20

Zieke dwergpapegaai

Gestart door JerOeen, 24 december 2013, 17:18:29

« vorige - volgende »

JerOeen

Hallo allemaal,

Allereerst excuses, ik weet dat dit een forum is voor valkparkieten, maar wellicht zijn er ook hier mensen die mij (en mijn dwergpapegaai) kunnen helpen.

Een poos geleden is mijn dwergpapegaai van ongeveer 7 jaar oud begonnen met het uittrekken van veren op zijn rug en rondom zijn nek. De vogel die alleen in een ruime kooi zit, is nooit tam geweest (volgens de verkoper gepakt op jonge leeftijd en daardoor behoorlijk agressief), heeft jaren lang eitjes gelegd (maar nu niet meer) en krijgt dagelijks schoon water en voer. (gekocht bij een Dobby vestiging).

We hebben van alles geprobeerd, van anti veerpluk (soort van knoflookspray), druppeltjes tegen ongedierte, meer en ander speelgoed, nieuwe kooi, nieuwe plek in huis maar niets helpt helaas.

De laatste paar dagen gaat ze achteruit, wil minder graag de kooi uit, drinkt veel water en lijkt een soort van hoestje te hebben.

Is er iemand die enig idee heeft wat dit kan zijn? En belangrijker, wat zou een oplossing kunnen zijn?

Mvg,

Jeroen

Rianne

Als je het zelf met deze middelen niet op kunt lossen, lijkt een bezoek aan de vogelarts me het beste.