4 mei 2025, 23:29:17

Valkje plast bloed

Gestart door Mouse, 18 december 2013, 18:34:32

« vorige - volgende »

Mouse

18 december 2013, 18:34:32 Last Edit: 18 december 2013, 20:35:45 by Mouse
Mijn lutino van een jaar plast sinds vanmiddag bloed. Het begon bruin, toen ben ik met de ontlasting naar de dierenarts gegaan. (Ik durf mijn valkje niet mee te nemen, het is 10 minuten fietsen door de kou).

Dierenarts kon er niets in vinden, heb ook niet veel plas kunnen opvangen. Ik heb een antibioticakuur meegekregen tegen eventuele infectie/virus. Due hebben we ook meteen in zijn water gedaan.

Hij drinkt veel maar dat plast hij ook heel snel weer uit. Ook lijkt hij het uit te willen spugen. Hij eet geen zaadjes, wel een heel klein beetje pap.

Zijn plas wordt steeds roder en begint nu ok naar bloed te ruiken. Ik weet niet wat ik verder kan doen, het lijkt steds slechter te faan. Hij wast niet meer en zit alleen nog maar stil, terwijl hij een uur geleden nog een klein stukje gevlogen heeft.

Ik beb doidsbang dat hij de ochtend niet haalt. Iemand ervaring met dergelijke klachten?

Rianne

De ontlasting van een vogel is zowel urine als feces tegelijk. De urine is het witte, de feces het bruine. Als ontlasting bruin en vervolgens rood wordt, kan het komen door een darmaandoening. Vaak komt dit door ondervoeding. Je zegt dat hij niet eet, alleen een beetje pap dus misschien is het een oorzaak - gevolg situatie en kan hij iets aan zijn krop mankeren. Gezien hij al echt rode ontlasting heeft, is wel spoed bij en zou ik contact zoeken met een vogelarts, want als je dierenarts een beetje verstand heeft van vogels, kon hij je dit verhaal ook wel vertellen.