8 juli 2025, 09:34:10

Paniek om mannen

Gestart door Izzy, 15 december 2013, 18:56:49

« vorige - volgende »

Izzy

Hallo,

Ik heb een cinnamon popje van 5 jaar, Izzy.
Ze is supertam, gaat er twee keer per dag twee uur uit en kruipt vanzelf weer in haar kooi of laat zich heel gemakkelijk tussen twee handen oppakken.

Wat ik heel vervelend vind is dat ze zo vreselijk bang is voor onbekende mannen die bij ons in huis komen. 
De verwarmingsmonteur, de postbode of gewoon een vriend die niet vaak komt, zodra ze al langs het raam lopen en aanbellen is het mis. Als ze dan ook nog binnen komen breekt de hel los! :-[

Izzy laat zich echt van boven naar beneden in haar kooi vallen, vliegt weer omhoog, laat zich weer vallen, raakt met haar vleugels verstrikt in stokken en touw, dikke paniek! De veren vliegen in het rond!

Ik ben echt bang dat ze zich pijn doet en een keer haar vleugels beschadigt!
Ik probeer haar te kalmeren door zachtjes tegen haar te praten en voor haar kooi te gaan staan, maar dit heeft weinig effect.

Ik kan me niet herinneren dat ze een slechte ervaring met mannen heeft gehad, we hebben haar al vanaf drie maanden en de eerste twee jaren was er niets aan de hand.

Het wordt ook steeds erger, zodat ik, als ik weg moet, het gordijn maar dicht laat voor het geval er iemand langs loopt. Als er een busje van bv de post of schilders voor het huis stopt begint ze tegenwoordig al.

Heeft iemand een tip hoe we dit aan kunnen pakken?

Groetjes, Karin

Suus91

Kun je de kooi op dat moment niet afdekken/donker maken zodat ze wellicht wat kalmeert?
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Izzy

Ja, dat zou ik kunnen proberen. Ze slaapt 's nachts ook met een doek om haar kooi.