2 mei 2025, 07:30:15

welke mutatie is dit?

Gestart door DeesDoos, 23 februari 2004, 00:36:28

« vorige - volgende »

DeesDoos

hai allemaal,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de naam van deze mutatie.

Groetjes Dees

ps. hoe ziet een geparelde albino eruit??

Mandy

23 februari 2004, 01:03:18 #1 Last Edit: 23 februari 2004, 01:13:25 by Mandy
Hoi Dees,

Dat is een cinnamon geparelde witmasker. ;)

Ik heb nog nooit een geparelde albino gezien, dus ik zou het niet weten. Maar een albino ziet normaal helemaal wit en bij een geparelde albino zie je denk ik alleen maar vage vlekjes? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

De man die die foto op marktplaats heeft gezet beweert dat het een zilvere geparelde witmasker is  ;D Maar het is inderdaad een cinnamon geparelde witmasker. Een albino geparelde ( = lutino witmasker gepareld ) is gewoon wit omdat ( heb ik me laten vertellen ) de parels wegvallen bij deze mutatie.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Ja dat kan wel kloppen, het is niet voor niets een albino, bij een albino ontbreken alle kleurfactoren, dus ook geen grijze vlekjes dan ofzo. ;)

Hier heb ik nog een foto voor je waar je een cinnamon geparelde witmasker ziet (vooraan op de stok) en 2 gewoon geparelde witmaskers;

Maar het is inderdaad geen zilver hoor.

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

DeesDoos

klopt, de kweeker van deze vogel zegt dat het een zilver witgeparelde witmasker is. ik had van iemand anders gehoord dat het een lacewing geparelde witkop is. die kweeker van deze vogel zegt ook dat je een niet tamme valk tam kan krijgen met een handschoen. dit geloof ik dus absoluut niet en vind dus ook dat die kweeker iet veel verstand heeft over valkparkietjes... hij zegt dat ie al 35 jaar kweekt met valkparkietjes ik zeg op mijn beurt, maak dat de kat maar wijs, verkeerd gezegd of klopt het toch?

groetjes Dees

Karin

23 februari 2004, 01:29:12 #5 Last Edit: 23 februari 2004, 01:55:21 by admin
Het is absoluut geen lacewing, anders had hij er veel meer voor gevraagd  ;D een lacewing is heel zeldzaam, wel noemen ze vaak uitgerekte pareltjes gelaced. Dit is een lacewing :

Het zijn niet echte parels dus. Ik vind het moeilijk te beschrijven. Ik hoop dat de foto duidelijk is. Het schijnt dus zeldzaam te zijn en ze proberen met deze mutatie gezoomde valkparkieten te kweken. Voor ons toekomstmuziek  :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hahaha, op de site waar de foto stond is de foto veel kleiner hoor  ;D Gelukkig is het een link  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Peter

CitaatHahaha, op de site waar de foto stond is de foto veel kleiner hoor  ;D Gelukkig is het een link  ::)
Hoi Karin,

De foto is aangepast :) Hij was wel beeld vullend maar wel erg mooi hahahaha.

Groetjes,
Peter

Karin

Ik zie hem alleen niet meer....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Wat raar, nu zie ik hem ineens wel  ::) Nou ja ! Misschien tijd dat ik naar bed ga  :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

8 april 2004, 16:36:53 #10 Last Edit: 8 april 2004, 22:03:29 by Barbara
Hoi,

ik heb hier een foto van een recessief zilver geparelde. Je hebt ook dominant zilver, maar dan zijn de oogjes niet rood maar gewoon zwart. Volgens mij is het verschil met cinnamon niet echt goed te zien hoor....

Stijn dc

hoi

ik heb pas nog een stukje over geparelde albino's geschreven.
kijk HIER maar eens.

SDC:D

Barbara

Nou, ik zie mijn foto niet, dus ik ga hem maar nog een keer uploaden... dus nogmaals een recessief zilver gepareld valkje.

Raikiri

fietvieuw.... mooie foto!

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Barbara

Cool hè? Helaas is dat valkje niet van mij..... ::)