15 mei 2025, 23:50:18

krijsen

Gestart door laurenov, 12 december 2013, 15:17:12

« vorige - volgende »

laurenov

Hallo,

Ik heb een mannetje van 3 jaar die erg alleen was, en heb daarom een vriendinnetje van 3 jaar gevonden.
Het was even wennen aan elkaar, maar nu na ongeveer een halfjaartje hebben ze het erg gezellig samen. Het popje is heel lief, kroellerig en ontzettend aanhankelijk.
Zo aanhankelijk, dat ik er helemaal gek van word!
Als je thuis komt van een drukke dag begint ze met aandacht vragen: keihard krijsen. Dit stopt wanneer je haar even aanhaalt, maar daarna gaat ze gewoon lekker verder!

Wij geven haar veel aandacht, maar blijkbaar toch niet genoeg? Ik sta nu op het punt om ze weg te doen, afschuwelijk want ik ben toch erg aan ze gehecht!

Iemand een oplossing?

carco

Je plaatst dit bericht en tegelijk biedt je ze te koop aan?
Dit snap ik even niet ???
Klik op het plaatje voor onze site!

Suus91

Denk eerder dat ze weg wilt doen juist door het krijsen.
In ieder geval het krijsen moet je negeren. Wanneer ze niet krijst moet je dat belonen, goed gedrag stimuleren slecht gedrag juist negeren.
Op de momenten dat ze rustig is is het beter haar aandacht te geven. Ze heeft nu namelijk geleerd aandacht te krijgen door te schreeuwen.

Mijn tamste is ook aanhankelijk als ze heel erg roept is het bij haar wel verstandig haar te sussen omdat ze veel waarde aan mij hecht en als ik boven ben ze me zelf vaak opzoekt. Ik geef haar zoiezo beetje aandacht als ik net thuis ben omdat ze mij op die momenten dan gaat zoeken.
Dat is bij haar meer als kalmering want daarna is het goed. Ik doe het bij haar op die manier omdat ik haar door en door ken.
Maar goed je moet weten op welke punten je haar moet negeren en wanneer je haar aandacht kunt geven zodat je het krijsen niet verder stimuleert want heb het idee dat de situatie is
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky