10 mei 2025, 09:09:04

Rikki de moeilijke valkparkiet HELP

Gestart door opelkadetje, 24 november 2013, 22:39:41

« vorige - volgende »

opelkadetje

hallo allemaal,

sinds een paar maanden hebben we een valkparkietje genaamd Rikki.
Rikki is een echte vent.
Helaas hebben we wat probleempjes.

We hebben Rikki bij zijn ouders vandaan meegekregen die hem kaal plukte op zn achterhoofdje tot bloedens aan toe. Toen hij hier kwam was hij en is hij nog steeds bang voor handen.
Rikki was al heel erg snel aan mij gehecht geraakt en hij viel mijn vriend aan.
Als ik wegging of niet meer zag werd hij gek en begon hij te gillen tot ik weer terug kwam en floot dan weer heel mooi. Toen mijn vriend in het ziekenhuis belandde begon Rikki in de vogelpuberteit te komen (gelezen op internet) hij begon me aan te vallen zo uit t niets.
Als hij zijn zin niet krijgt word hij agressief en bijt soms ook echt goed door tot bloedens.

We zijn naar de dierenwinkel geweest en hebben hier en daar wat rond gevraagd en iedereen rade ons aan om er een jong vrouwtje bij te zetten omdat hij een partner miste en zo misschien minder gehecht raakt aan mij.

Nu hebben wij een vrouwtje dr bij en is meneer de hele tijd bezig met avances maken maar pikt hierbij ook in haar oog.  Het is een vrouwtje die eigenlijk alles toelaat hij is namelijk zeer dominant.0
Als zij gaat eten gaat hij in de voerbak staan en naar haar happen.
Je ziet dat ze bekaf is en probeert te slapen en het niet leuk vind maar hij gaat door.

Nu hebben we de kooi gespiltst (grote kooi) en probeert nu uit alle macht bij haar te komen.

Is dit gedracht normaal wat hij naar haar doet?
en kunnen we het dominante wat in dimmen?

Zoals hij nu is is hij een onwijs dominant mannetje wat ons en alle andere dieren in huis de baas wilt zijn.

Graag jullie hulp!