Kleine klungel - Wanneer grote kooi?

Gestart door grietje, 13 november 2013, 11:04:06

« vorige - volgende »

grietje

Hallo,

Wij hebben nu een valkje van 9 weken en begin sinds een paar dagen eindelijk in gewicht toe te nemen, in de laatste 3 dagen van 68 naar 74. Dit is volgens mij nog steeds te licht, maar het gaat de goede kant op. (intussen zijn we naar 2 voedingen per dag gegaan en krijgt hij meer pellets dan pap).

Helaas is hij/zij gekortwiekt toen we hem/haar kregen. Is dit niet heel slecht voor ze als dit zo jong gebeurt? Hij (voor het gemak noem ik het ff een hij) denkt dat ie gewoon kan vliegen en stort daarom vaak naar beneden. Hij zit nu nog in een kleiner kooitje, maar we hebben een mooie grote kamervoliere voor hem. Wanneer zouden we hem daar in kunnen doen?
Soms dan valt hij van de bovenste stok naar beneden (echt een klungel af en toe), ik ben bang dat als dat in de voliere gebeurt de klap wat harder zal zijn...

Ik heb een DNA test laten doen, dus met een paar dagen moet ik eten of het een hij/zij is :D spannend!

Oja... wij zijn van plan zijn vleugels gewoon heel te laten zodat hij de rest van zijn leventje wel gewoon lekker kan vliegen, we dan ook dat er snel nieuwe veren komen.

Als ik dan toch vragen aan het stellen ben, hoe noem je zijn kleur-mutatie? (zie bijlage foto)

Groetjes

Suus91

Ik zou even wachten tot hij wat beter ken klimmen. Ieder geval mooi diertje. Die van mij vallen ook wel eens op de bodem hoor. Niks ergs ze klimmen vaak gelijk weer omhoog. Maar toen ik de laatste 2 kreeg die tijd niet gevlogen had was eerst ook erg stuntelig met klimmen. Ging binnen een paar weken over, schat 2 tot 4 weken
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

grietje

Dankjewel!

Nadat hij op de bodem van de kooi is beland kijkt hij ook rond met een kop van ''Er is heus niks gebeurd hoor, ik klim zo weer omhoog''.  ;D

grietje

Weten jullie ook hoe je zijn kleur mutatie noemt?

Rianne

grietje

Dankjulliewel!

Het is een zij/popje. Erg leuk! (niet dat het wat uitmaakte)

Ze is nu helemaal van de pap af en weegt eindelijk 80 gram (ze groeit bijna elke dag in gewicht). Ze word ook al wat handiger met klimmen etc. Volgende week gaan we de nieuwe kooi inrichten en kijken hoe die bevalt.

smiley

Hoi hoi

Fijn te horen dat het allemaal zo goed gaat  ;)
Ben benieuwd wat ze van de nieuwe kooi zal vinden ...ik kom volgende week nog even lezen als ze verhuisd is ..

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht