9 mei 2025, 20:21:57

Koppel pikt elkaar

Gestart door Elisabeth, 12 november 2013, 11:29:24

« vorige - volgende »

Elisabeth

Halllooo,

Ik heb een handtamme pop (baby) en sinds kort een mannetje erbij (rocky,niet tam). Ze zitten nu ongeveer 3 week met elkaar in 1 kooi, alleen pikt rocky baby wanneer zij om aandacht vraagt bij hem of te dicht bij komt. Ze probeert het wel steeds weer maar hij heeft er blijkbaar geen behoefte aan....

Is dit normaal? Blijft dit zo en kan ik er wat aan doen?

smiley

Hallo Elisabeth

Dit is normaal gedrag ze moeten nog aan elkaar wennen .
Soms word het ook geen echt koppel maar verdragen ze elkaar wel .
Hij weet niet wat hij met haar moet en alle begin is moeilijk ook voor een valkje .
Je moet het zo zien als jij een man leuk vind ga je ook niet direct samen wonen  ;)
Je moet elkaar eerst goed leren kennen ,en dat is ook bij valkjes zo ...
laat ze maar lekker hun eigen gang gaan zolang ze niet echt gaan vechten is er niets aan de hand ..

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Elisabeth

Hey Conny,

Bedankt voor je reactie! Dan wachten we nog even af.. Ik hoop dat ze uiteindelijk wel een koppel vormen. Helemaal omdat baby elke week een ei legt... Maar goed we zien het vanzelf wel. Ben in ieder geval gerustgesteld, bedankt!

Groetjes,
Elisabeth

punky

Wij hebben in mei er een nieuwe valk bijgehaald. We dachten een man (hadden al een man) maar het blijkt stiekem  toch een pop te zijn.
In het begin was het ook wennen aan elkaar en nu is het af en toe nogpikken. De pop hier bleef ook aanhouden, ging ook echt letterlijk met haar kopje tegen zijn snavel aan zitten het enige wat hij dan deed eas pikken. Na een tindje werd het 'aaien' met zijn pootje op haar kop, vond zij weer niet prettig dus weer pikken.
Nu heeft hij eindelijk door hoe hij moet kroelen maar nu wordt ze nig steeds boos op hem want elke keer als ze nu met haar koppie naar beneden zit wil hij haar kroelen. En dat wilmadam niet altijd, of hij doet het niet naar haar zin en dan is het ook weer pikken.
Hebben dus wat tijd nodig om te wennen en dan blijft het nog kibbelen