26 april 2024, 13:10:29

eivoer te vet?

Gestart door Suus91, 23 oktober 2013, 16:18:53

« vorige - volgende »

Suus91

Hoi ik wou even weten of de eivoer van het merk witte molen te vet is voor gras en valkparkieten?
Had namelijk een 1 kilo zak maar ik heb het idee dat deze vetter is dan het eivoer van Beaphar.

Iemand enig idee?
Het komt overigens weg bij Broekhuizens.nl
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

jfvhl

Ja, dat is inderdaad vetter, het wordt voornamelijk voor buiten vogels gebruikt omdat ze wat meer energie nodig hebben vanwege de temperatuur.
gr. Jantina

Suus91

Maar is het ook te vet voor mijn parkieten? Valkjes zitten vanaf 9u buiten de kooi tot het avond wordt (22.00) grasjes zijn er minder uit. Had deze verpakking (1kg) besteld omdat me dit voordeliger leek met een totaal van 8 parkieten
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

jfvhl

Je kan ook een mix maken van verschillende eivoeders, zodat het minder vet is.
gr. Jantina

Suus91

Hoeveel ander eivoer van beaphar zal hier voor nodig zijn? Heb van het nieuwe eivoer 1 kilo oude stuk minder
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

jfvhl

Dat ga je op den duur leren, ik doe dat op gevoel, gelijke delen mengen, zo ongeveer...
succes.
gr. Jantina

Suus91

Ik denk dat ik dan gewoon 2 pakjes beaphar ophaal. Als er ergens een grootverpakking van beaphar eivoer voor parkieten te vinden is hoor ik dat graag. Hoeft de voeding ook niet te veranderen. Maak zelf ook een mix van voer omdat ik 20kg zakken bestel met gewoon parkietzaad. Wel zo voordelig met 8 pietjes
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky