Valk uit voliere naar binnen maar eet niet

Gestart door siemen, 20 oktober 2013, 11:39:46

« vorige - volgende »

Valkjes eten niet

?
0 (0%)
?
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

siemen

Hallo,

Ik ben regelmatig op jullie site geweest voor antwoorden op mijn vragen en door heel veel hier te lezen ben ik een stuk wijzer geworden dank daar voor.
Echter ik heb nu een vraag :
Ik heb sinds gisteren 2 jonge valkjes in huis genomen om ze tam te maken. ze zijn vanuit mijn volière buiten gekomen en nu 8 weken oud. Volledig opgevoed door de ouders zelf en sinds 4 weken haalde ik ze regelmatig even uit het blok om aan mij te laten wennen.
nu zitten ze sinds gistermiddag binnen in de kooi en eten en drinken niet. Heb ik ze nou te snel buiten weg gehaald? en zou ik ze nog 2 weken bij de ouders terug moeten plaatsen?er zijn namelijk nog 2 jongen van hen buiten.(4 binnen werd me wat te veel)of maak ik me nog wat te druk?

vriendelijke groet,

Siemen

carco

Bij 8 weken oud zullen ze toch al zelf moeten kunnen eten hoor?
Werden ze nog gevoerd door de ouders? Het is normaal dat ze in het begin moeten wennen en dan nog niets ondernemen, maar daar zou vandaag dan al verandering in moeten komen.
Biedt maar van alles aan , zoals trosgierst, bruin brood ed. En genoeg etensbakken neerzetten zodat die gemakkelijk te vinden zijn.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

siemen

bruinbrood had ik nog niet geprobeerd maar zal ik er ook in leggen. dank voor de tip!ze zitten maar wat op de stok en doen verder nog relatief weinig.

carco

Hoe gaat het nu?
Zijn ze al wat actiever?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

siemen

Hoi Caroline,

Ik heb  nog geen foto gemaakt maar ze zitten er topfit bij!
Beetje te vroeg geweest met mijn bericht denk ik.
Ze zitten al mooi bij mij en mn vrouw. vinger onder hun buikje en ze stappen zo over.
Ze willen alleen wel beide steeds bij elkaar zijn. Zijn ze dat niet vliegt 1 spontaan de kamer in en de ander er achteraan. ik kan ze dan gemakkelijk weer pakken maar toch. Ik ben ook net een week bezig dus wat dat betreft gaat het redelijk. uit mn werk gelijk de kooi open en op mn schouders vanmiddag zelfs stofgezogen met ze erbij. gelijk aan alles laten wennen.
hebben jullie nog tips voor dingen waar ik om moet denken?

Siemen

p.s. dank voor je interesse!

jfvhl

Klinkt heel gezellig eigenlijk, je hebt kans dat ze voor hun leven lang onafscheidelijk zullen willen zijn. Kan geen koppeltje zijn als het jongen/meisje is, broer en zus is geen optie. Maar het geslacht weet je nog niet denk ik. Maar zolang je geen kast ophangt gebeurd er niets, nou ja..... goed opletten, maar heel erg veel plezier met deze vrolijke fransen.
gr. Jantina

siemen

Ja hoor heel gezellig.

Ze komen uit 1 nest bij mijzelf buiten weg. Dus Indd koppeltje wordt m niet hahaha. Maar ik denk aan 2 dames omdat ze meer brabbelen dan echt fluiten. De een slaapt ook veel meer dan de ander. Maargoed dat doen wij mensen ook . Vraag is want ik Lees veel tegenstrijdige verhalen, kun je popjes ook leren praten of is dat niet mogelijk? Niet dat he tmij veel uitmaakt maar leek me wel een uitdaging ze dat te leren.misschien iemand hier een idee of ervaring mee?

jfvhl

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een popje kan praten of mooi flutien ;D. Maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Blijven herhalen, tot in den uitentreuren.....haha, ik geef het je te doen. Doe je best, ze apen tenslotte graag na, maar misschien heb je wel kereltjes.... ;D
groet,
Jantina