Oudere valk na jaren samen nu alleen laten of nieuwe erbij?

Gestart door Ghislaine, 14 oktober 2013, 10:32:52

« vorige - volgende »

Ghislaine

Hallo,

Ik heb een 13 jaar oude valkparkiet man. Die heeft bijna heel zijn leven met een rosellaparkiet man gezeten en die konden het goed met elkaar vinden. Hij heeft tussendoor een jaartje met een andere valk gezeten, dat ging ook goed, maar later weer probleemloos terug bij dezelfde rosella.

Nu is afgelopen week helaas de rosella ontsnapt. Ik zit nu dus met de valk die bijna nooit alleen gezeten heeft. Op doordeweekse dagen zit hij nu lange dagen alleen.
Kan ik er op 13 jarige leeftijd weer een andere vogel (weer een rosella liefst, of een andere valkparkiet) bij nemen of kan ik hem nu maar beter alleen laten? Hij is nog goed fit overigens. Dit weekend hield hij zich nog goed alleen, was gezellig aan het fluiten en eet goed.

Alvast bedankt voor het mee denken!

*do*

Zou het wel proberen denk ik, hij is toch gewend samen te zijn. Jammer van je rosella!

Ghislaine

bedankt voor de reactie. ja echt zonde. Die rosella is 14, zaten al erg lang samen.

Zou dan een oudere vogel beter zijn? een jonkie lijkt me weer zo druk voor hem, gezien zijn leeftijd. Al merk ik nog niet aan de valkparkiet dat hij ouder wordt.

BvZwolle

Mijn mening is dat het niet uit maakt hoe oud de nieuwe vogel is. Als je een valkje wilt, zou ik in ieder geval hetzelfde geslacht doen.
Langzaam introduceren is denk ik veel belangrijker!

Succes!