27 april 2024, 14:56:45

Ziek?!

Gestart door Reinier, 10 oktober 2013, 16:49:01

« vorige - volgende »

Reinier

Ik heb 3 valkparkieten, 1 ervan zit bol op de bodem van de kooi.
Ik heb hem nu apart gezet met een warme lamp erboven.

Hij ging gelijk eten en drinken, maar na 20 mijn braakte hij alles uit. Daarna ging hij weer vrolijk verder met eten  ::)

Zijn er nog tips wat ik kan doen?

Alvast bedankt!!!

*do*

Naar de vogelarts of iig even bellen met de arts zou ik doen...

Sterkte

Reinier

Ik denk dat ik zoizo even tot morgen wacht, en hopen dat het dan weer beter gaat.
Dacht zelf dat het komt omdat ik hem erg veel aandacht geef en de andere 2 heb ik nog niet zo lang.. Misschien heb ik hem te lang zonder een soortgenoot gehouden  ???

*do*

Kan mij niet voorstellen dat je teveel aandacht geeft. *knipoog*
Of bedoel je dat hij alleen maar oog voor jou heeft en de andere valkparkieten niet leuk vindt? Hoe lang heeft hij alleen gezeten?


Reinier

Hij is 2 jaar, heb hem overgenomen van iemand uit het dorp.
Hij heeft sinds 4 weken 2 soortgenoten erbij, tot nu toe ging het goed.

*do*

10 oktober 2013, 18:47:16 #5 Last Edit: 11 oktober 2013, 09:09:00 by *do*
Dan lijkt mij dat niet de reden, als het eerst goed ging (edit. ik bedoel de aandacht). Zou hem warm houden en goed in de gaten houden. En als het niet betert toch de vogelarts bellen.

Reinier

Oke, bedankt voor de reactie!!!
Hij trilt als ik hem onder de warme lamp vandaan haal, dus hou ik hem de eerste tijd er nog even onder.

smiley

Hallo

Ik zou toch een vogelarts bellen en een afspraak maken ,de kans is groot dat hij iets onder de leden heeft !
Tot aan 4 weken geleden ging het goed toen heb je er 2 bij gezet en nu is is valkje niet lekker ..
Ik denk dat de 2 nieuwe valkjes iets hebben meegebracht en jouw valkje dit nu ook heeft .
De nieuwe hoeven er niet ziek van te zijn ,zij kunnen drager zijn van bv. een bacterie ..
Wacht niet te lang want een valkje is binnen een aantal dagen dood vooral als hij ook spuugt .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

*do*

Kwam even kijken hoe het er voor staat, maar ben het wel met smiley eens. Spugen is geen goed teken.

Reinier

Hij is weer een stuk actiever!!! Dus denk dat ik even wacht met de dierenarts.

Reinier

Heb hem weer bij mijn andere 2 valkparkieten gezet, en het gaat prima.

*do*

Dat is mooi, hij heeft niet meer gespuugd dan?

Reinier

Nee, alleen toen ik hem in een andere kooi stopte. Denk dat het kwam omdat hij veel eet ;) Hij zit de boel weer op een goede manier te terroriseren  ;D

*do*

Haha!! Gelukkig maar...