4 mei 2025, 04:13:19

zelf speelplek (aan het) maken

Gestart door lin88, 7 oktober 2013, 23:12:22

« vorige - volgende »

lin88

Wilde graag zelf een speelplek maken voor mijn valkje.
Ben misschien wel wat doorgeslagen hierin haha ;D. Maar goed het begin is er. En eigenlijk is het heel simpel. Wat ik heb gebruikt tot nu toe :
- Grote dikke ronde steel
- kleine ronde stelen
- (overige stuk aanrecht) plank
-tyreps (omdat zo dom was om te klein gaatje te boren en me steel ging splijten toen ik klein steel er toch door sloeg :P)
- schroeven
Wat nog ga gebruiken :
- touw
- haken
- lader
- (eigen gemaakte) schommel
nou hier alvast een fot van het begin van mij eigen gemaakt speelplekje.Tips , ideeën en opmerkingen ? graag daarvan kan ik alleen maar leren en/of verbeteren.

lin88

hij is ondertussen al weer wat veranderd door de tip bij een andere vraag. heb nu mar 1 stok en dan wat in midden , zodat als hij/zij erop zit hij in de houtsnippers poept en niet ernaast

BvZwolle

Mooi bezig hoor, maar ík zou de tieraps eraf halen! Dat is kunststof en zeer slecht voor valkjes.
Succes!

mariannenl

Ziet er heel leuk uit het touw is van voor zover ik kan beoordelen goede kwaliteit ( hennep of ander materiaal , géén kunststof )
Kun je eventueel ook nog rond de zitstokken draaien
Verder zou ik wat speeltjes bevestigen , oud en degelijk kinderspeelgoed  zijn ze gek op :  ik ga regelmatig naar rommelmarkten om daar spulletjes te verzamelen
Plastic bevestiging of met tyreps zou ik afraden omdat ze daar met pootjes in kunnen komen  en vast komen te zitten , tenzij heel strak aangedraaid, ze kunnen er ook aan gaan knagen

Ik zou er onder een soort lade maken, een knoei-lade om ontlasting enz op te vangen ,die is  makkelijk te reinigen .

Je zult weldra merken dat zelfs dingetjes maken voor je vogels heel leuk is om te doen

lin88

oohh  ??? ik las juist ergens (weet niet meer waar) dat je die wel kon gebruiken vandaar... Ik heb het touw om de tyreps gedraaid en de tyreps zitten echt heel vast. Denken jullie dat het zo kan dan ? ben bang als ze weg haal dat die middelste stok gaat barsten. Nu ben ik weer al eindje verder. Nu nog speelgoed maken/kopen
bedankt voor alle reacties ;)

p.s. afbeelding staat in bijlage omdat niet anders voor elkaar krijg , helaas