19 maart 2024, 04:14:13

valkparkiet.com oppoetsen?

Gestart door valkparkiet.net, 16 september 2013, 22:18:01

« vorige - volgende »

jfvhl

29 september 2013, 19:40:09 #15 Last Edit: 1 oktober 2013, 13:32:26 by jfvhl
Denk niet dat het tijd is voor lange tenen. Respect voor degene die zich inzetten en willen gaan inzetten is op z'n plaats. Dit moet niet als kritiek worden gezien maar de wil om met meerdere mensen met verstand (laten we wél wezen...) van zaken deel te nemen aan een mooi forum waar we van elkaar kunnen leren en ideeën opdoen. Je kan van iemand leren en zelf kan je op jouw beurt ook anderen van dienst zijn. Daar is een forum toch ook voor. Niettemin is het wel zo dat er berichten van jaren geleden op staan, wat moet je daar nu nog mee? Verfrissing lijkt een goed plan. Vrijwilligerswerk is altijd ondankbaar en daar kan ik als secretaris van een muziekvereniging helemaal over meepraten. Maar je doet het omdat het nodig is en omdat je het wilt en je doet het goed, en anders doe je het niet. Of de boel dan in het honderd loopt is weer een ander verhaal. Succes.
Jantina

Suus91

Wat ze bij parkietenweb gedaan hebben is gewoon een archief gemaakt met oude topics. Misschien voor hier ook handig stel je hebt wat nodig kun je eerst even zoeken voor je dan gelijk gaat vragen. Wie weet is de vraag al eens gesteld.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Rianne

Even over de oude topics, die staan toch niet in het zicht? En idd, zo zijn ze vindbaar met de zoekfunctie.

Suus91

Dat niet maar misschien zit er op oude topics geen slot. Ieder geval zou wel wat ruimte op de site kun schelen als de oude topics ook een mapje krijgen en de site gewoon een grote schoonmaak krijgt
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Rianne

In het verleden hebben we al eens geinformeerd of het veel ruimte en/of datagebruik zou schelen maar de topics zijn zo klein (een paar kb) dat dat niets zou schelen.

Suus91

Snap ik maar het staat wel opgeruimder. Ik bedoel maar als je hier op de site dan toch met een schone lei begint. En het lijkt overzichtelijker.
Dat is het idee voor een archief
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

valkparkiet.net

Reacties vallen tot nog toe tegen. Discussies gaan over forum, net het enige wat wel goed loopt. Zie hiervoor mijn originele bericht. Met name de rest is erg oud: kwekerslijst heel erg verouderd, gastenboek functioneert helemaal niet, hoe is het met de "vakantieoppas"? Hele oude functies zoals "valk van de maand", de "webcam", "onze valkparkieten" en "donatie", "valkparkiet van de maand" zijn bijna van de vorige eeuw. Zijn opgaves zoals "dierenarts", "kwekerij" nog wel van deze tijd? Waarom blijven Peter en Angelique zo vasthouden aan "hun" website. Zoals je kunt zien loggen ze zelf maar heel zelden in onder hun eigen accounts..... waarschijnlijk lezen ze wel "stiekum mee" onder gastaccounts, zoals ik ook jaren deed! Maar het is tijd wat te doen! Wie denkt hier ook zo over, of ben ik echt de enige??????

Saar

Ik denk dat het wel verstandig is om modjes aan te wijzen die er regelmatig zijn.
Daarnaast vind ik het menu nog steeds prettig om mee te werken, maar hebben sommige topics een update nodig. Ik vind dat je het peter en angelique niet kwalijk mag nemen dat ze niet vaak online zijn. Het moet wel leuk blijven en geen verplichting worden! Daarom zijn nieuwe modjes belangrijk in mijn ogen ;)

Rianne

Wij kunnen niks aan de website zelf veranderen dus de hoeveelheid moderators maakt niet uit.

Sanna

2 oktober 2013, 07:25:17 #24 Last Edit: 2 oktober 2013, 10:03:00 by Sanna
Als je een discussie start vind ik dat je die wel professioneel moet houden. Beschuldigingen tussen de regels door uiten die je niet kunt staven vind ik niet zo netjes. Je kunt geen dingen op een ander projecteren omdat je dat zelf ook altijd deed in die rol. Leden zien alleen dit forum en weten niet welke acties er allemaal achter de schermen lopen.

Wat is het probleem? Er zijn een aantal onderdelen verouderd.

Wat is het belangrijkste van het forum? De basisinformatie, de informatie waar iedereen lid om geworden is: hoe kun je je valkje het beste verzorgen en waar vind je hulp en tips van anderen? Dit onderdeel maken we met elkaar en is net zo actueel als dat de leden actief zijn.

Hoe ernstig is het dat er onderdelen verouderd zijn? Kwekerslijst, 'valk van de maand', webcam, 'onze valkparkieten' en kwekers; het zijn in principe de leuke extra's (vakantieoppas zit ook op het forum en daar is het wel actueel). Dat is niet waar iemand voor naar het forum komt die met een noodgeval zit. Logisch dat daar even wat minder aandacht voor is als je het als eigenaar van het forum druk hebt.

Ik vraag me af wat de reden is waarom je zo vasthoudend blijft oproepen tot actie. Peter heeft aangegeven dat de website op dit moment inderdaad niet meer zo up-to-date is. Hij heeft toegezegd dat de website op diverse onderdelen onder handen genomen gaat worden en ik weet dat hij met dingen bezig is. Wat wil je nog meer?

valkparkiet.net

Sanne: zie eerder topic van Gerda, van 13 november 2009 over "op elkaar reageren"..... Het is allemaal goed bedoeld, het is opbouwende kritiek, het is een constatering van feiten, en dit is de plaats, het platform, voor discussies, toch?