19 maart 2024, 08:08:32

valkparkiet.com oppoetsen?

Gestart door valkparkiet.net, 16 september 2013, 22:18:01

« vorige - volgende »

valkparkiet.net

Na jaren een voortreffelijke site te zijn geweest voor liefhebbers van valkparkieten loopt met name de inhoud van valkparkiet.com hier en daar achter de feiten aan. Met name "Kwekers" en "Links" bevatten heel veel dood-lopende verwijzingen naar andere sites, het gastenboek verwerkt alleen maar "spam".

Als ik de berichten van zo'n 2 tot 3 jaar geleden lees kost valkparkiet.com de eigenaren Peter en Angelique jaarlijks nog aardig wat geld ook.

De huidige moderatoren doen een uitstekende job door het "Forum" in ieder geval goed en leesbaar te houden. Rubrieken als Foto's, Valkparkiet v/d maand bevatten "oud nieuws".

En nu komt het discussie-onderwerp: zijn er mensen die ook vinden dat valkparkiet.com wat opgepoetst moet/kan worden? En wie willen daaraan dan meewerken? En hoe kijken de moderatoren van het Forum hier tegen aan?

Om een en ander mogelijk te maken en te houden ben ik wel genegen valkparkiet.com van Peter en Angelique over te nemen en vooralsnog de kosten te dragen. Zij reageren helaas al maanden niet op mijn mailtjes aan hen waarin ik voorstel "wat te gaan doen" aan de m.i. ongelukkige terugloop van kwaliteit van de site valkparkiet.com.

Voor hen die niet weten wie ik ben, het volgende. In 2004 hebben we een valkparkieten dag gehad in Apeldoorn. Daarvan was ik met Peter en Angelique mede-organisator. Wellicht kunnen we in de nabije toekomst zulke evenementen weer organiseren, met wat hulp moet dat toch lukken? En wat is er mooier dan een fraaie up-to-date website van, voor en over onze gezamenlijke hobby: de valkparkiet?

Zie met belangstelling reacties tegemoet.

Herman Berkhout
Apeldoorn

Suus91

Klinkt wel goed maar misschien ken het uiterlijk van de site ook aangepakt? Bijvoorbeeld wat frisser. Is maar een idee maar wie weet
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

carco

Lijkt me een prima plan: op het moment is het een beetje doodgebloed hier mede door facebook heb ik gemerkt.
Maar inderdaad zouden heel veel dingen up to date gemaakt moeten worden.
Alleen jammer dat er niet gereageerd word op je mails  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lentemorgen

Ik ben het er wel mee eens. Ik lees hier al jaren mee, post helaas niet zo heel veel, maar het valt mij ook op dat veel kwekers op de lijst niet meer actueel zijn.

Lin

We hebben het in de moderatie groep gegooid we wachten nog even op antwoord.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Yens

Ik vind de site en voolral het forum een oppoetsbeurt nodig heeft.er staan nog berichten van onder 2010
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Suus91

Misschien ook wat hele oude berichten verwijderen? Zoals ik al eerder aangaf de site nieuw uiterlijk.

Als ik kijk naar site hier en van parkietenweb ziet deze er ook stukje frisser uit.
Denk dat de kopjes links ook nagkeken mogen worden, volgens mij wordt de helft niet meer gebruikt???
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

valkparkiet.net


Peter

Hallo Herman,

Valkparkiet.com is niet te koop en zal ook niet verkocht worden. De website is op dit moment inderdaad niet meer up to date en zal op diverse onderdelen onder handen genomen moeten worden. Dit is voor ons echter geen reden om de website te verkopen.

Groeten,
Peter

valkparkiet.net

We weten nu dus dat verkoop niet aan de orde is, maar hebben geen toezegging dat "oppoetsen" gaat plaatsvinden. Kunnen wij (of wie dan ook) ergens aan meehelpen?

Dobby01

Ik vind dit een geweldige site en het heeft me erg geholpen toen ik mijn eerste valkje ging aanschaffen. Een stukje onderhoud lijkt mij echter essentieel. Het viel mij inderdaad ook al op dat de lijst met kwekers erg verouderd is en vaak dood loopt.

Vooral voor nieuwe liefhebbers van valkparkieten die info op deze site komen halen is het fijn als de informatie zoveel mogelijk up to date is


BvZwolle

Beste Peter,

Ik snap niet helemaal waarom je zo "koel" reageert op een terechte vraag van valkparkiet.com... ???

Ik heb het vermoeden dat je het op dit moment wel best vindt met de site en dat je het moderaten overlaat aan anderen zodat je niet veel hoeft te doen. Let wel: dit is mijn vermoeden.  :-X

Waarom zou je de last van de site en zijn beslommeringen niet bij iemand anders onderbrengen. Hij is nodig toe aan een opfrisbeurt, optisch mag er ook wel wat gebeuren en oude topics kunnen eruit.  ::)

Ik kan me voorstellen dat je niet aan elk willekeurig persoon de site en de naam toevertrouwt, maar denk er eens over na. Het is denk ik in het belang van iedereen op deze, overigens geweldig levendige en informatieve, site.  :)

Groet BvZwolle

Suus91

Ik vindt best dat de site ook wat overzichtelijker mag worden sommige dingen staan best rommelig.

http://forum.parkietenweb.nl/

Ik zit ook op bovenstaand forum. En daar staat alles een stuk overzichtelijker. Alleen de advertenties horen er dan eigenlijk niet bij. Maar zo een design met een kleurtje erbij zou al netter staan lijkt mij.

En bvzwolle ik ben het inderdaad met je eens.
Zoals de site nu is vindt ik hem een beetje verwaarloosd...
Zoals het nu gaat duurt het volgens mij nog jaren voor die onderhoud er komt. Baalde flink toen de kwekerslijst niet meer klopte toen ik er wat vriendjes bij zocht voor Sita die toen alleen was
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Yens

IK kan trouwens een forum maken. als ik zou kunnen helpen.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Stoempie

Ik kom graag op de site(forum) omdat ik er altijd vind wat ik zoek of zeker kort erna een antwoord op mijn vragen heb, wat de layout (uitzicht) betreft kan het zeker geen kwaad dat deze word opgefrist, de inhoud zou ik zeer voorzichtig opkuisen zodat niet alle info die over de jaren heen is vergaard verloren gaat want dat zou zeer jammer zijn, als ik iets kan doen voor te helpen hoor ik het graag ik heb ervaring met verschillende CMS om eventueel daar met te helpen ook database aanpassen aan een nieuwe site heb ik al gedaan dus daar kan ik ook altijd proberen mee te helpen.
Ik heb zelf ook een site met forum  (zeer onbekend omdat ik deze niet promoot), ik hoor het wel als jullie mijn hulp willen gebruiken.