10 mei 2025, 02:38:01

wondje naast neusdop

Gestart door Suus91, 15 september 2013, 22:04:16

« vorige - volgende »

Suus91

Hoi vanavond was het ineens paniek bij mij valkjes, licht stond nog niet aan een was net thuis. Nu zie ik dat mijn tamste valkje sita net naast haar neusdop een wondje heeft.  Niet heel groot gelukkig, viel me pas op nadat alles rustig was en ik met haar ging douchen. Er zat een heel klein beetje bloed verder is het schoon. Ze zit nu bij me, wast zich tijdens het opdrogen van haar vacht en kijkt lekker rond.

Moet ik het wondje nog verder schoonmaken of is dit niet nodig?
En hoelang zal het herstel ongeveer nodig hebben? Vast bedankt!
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Nadiine

Ze is waarschijnlijk tegen de tralies aan gevlogen in haar paniek.
Ik heb dit zelf ook wel vaker gehad bij mijn pietjes.

Ik heb het nooit schoongemaakt, het was ook altijd al opgedroogd wanneer ik het zag.
Meestal na 2 a 3 weken was het helemaal verdwenen ;)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Suus91

Zag haar volgens mij gisteren achter het tafeltje komen wat er ongunstig kamer staat. Denk dat ze tegen de punt van de tafelpoot is gekomen.
Paniek is vermoedelijk veroorzaakt door mijn albino die volledig nachtblind is. Normaal zitten ze ook op een vaste plek de avond. Denk dat er een in het donker is gaanvliegen of op de kast iets hebben omgegooid wat de paniek heeft veroorzaakt. Gelukkig verder geen verwondingen.

Sita gedraagt zich overigens niet anders, dus denk dat de schade gelukkig mee valt, al schrok ik wel eventjes toen ik het wondje zag.
Hier zag ik wat vlees tijdens het douchen, maar vanochtend zag het er al aardig goed uit.

Nadiine

Snap dat je geschrokken bent!
Je weet natuurlijk nooit hoe het in het kopje zelf zit!

Maar zo te horen komt het wel goed met haar  :)
Mocht ze nou opeens duf worden zou ik wel gelijk naar de va gaan.

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Suus91

Dat had ik inderdaad gelezen. Gelukkig heeft ze er verder geen last van, alleen was alles even een beetje in schock.

jfvhl

Misschien is het beter om ze 's nachts in hun (een) kooi te laten slapen, met een lichtje aan. In ieder geval kunnen ze dan geen hele woonkamertrip gaan maken midden in de nacht. En zeer zeker als er een nachtblind is. Alleen al voor je eigen geruststelling zou ik ze op een plekje laten overnachten waar ze zo min mogelijk risico lopen. Er kan misschien wel bij je worden ingebroken, laten onverlaten de deur openstaan. Dubbel verdriet. Dit is ook zomaar een gedachten spinsel, maar wel een realistische.... succes en het zal heus wel goed komen met je valkje, het klinkt in ieder geval goed.
groeten,
Jantina

Suus91

Gelukkig staan hun boven maar heb inderdaad wel een nachtlampje. Maar was net thuis toen het gebeurde en nog niet de mogelijkheid gehad het licht aan te zetten.

Er zit gelukkig voor mij een slot bovenop de kamers, ook wel handig ivm onze kat. Ze weet dat ze niet boven mag maar toch altijd opletten met kat en vogels in huis, ook al leven ze gescheiden. Mijn kat is nu eenmaal een jager.

Ja blij toe dat ze zich nog normaal gedraagt. Wondje of geen wondje zij en kroelen? Altijd haha