16 juni 2024, 09:02:31

Lorre, tuckjes en crackertjes

Gestart door Lorre, 10 september 2013, 18:01:11

« vorige - volgende »

Lorre

Hoi,
Mijn valkparkietje Lorre is echt helemaal verzot op tuckjes en crackertjes maar zodra ze er aan gaat knabbelen eet ik ze snel zelf op omdat ik bang ben dat het niet goed voor haar is, weet iemand daar iets van misschien?? En chips vind ze ook lekker maar dat is denk ik véél te zout, klopt dat?
Groetjes het baasje van Lorre :)

Lentemorgen

Het is inderdaad niet zo goed voor ze ivm het hoge zoutgehalte. Een heel klein stukje mag wel, maar ik zou het gewoon helemaal niet geven  :)

Suus91

Gewone crackers zit geloof ik niet zo heel veel zout.
Mijn tamste valkparkiet eet regelmatig een broodje met mij mee. Ze pikt dan wat kaas wat buiten het broodje oogt, en als alles op is gaat ze broodkruimeltjes eten. Kaas niet meer geven dan ter grootte van de vingernagel van je pink
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Lorre

Per 100 gram zit er 2,75 gram zout in....

Nadiine

Zout is nooit goed voor dieren.

Maar gewoon een volkoren cracker of wat broodkruimels dat is zo minimaal dat ze daar niet ziek van worden.

Het beste is natuurlijk gewoon hun "natuurlijke" voeding:
Zaadjes, fruit, enz.

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Lorre

Ja, maar ik heb nog niet één fruitsoort gevonden die mijn valkparkiet lekker vind. Als ze iets proeft dat geen zaad, gierst, eivoer of crackertje is gaat ze met haar kopje schudden en met haar snaveltje open. Zelfs brood lust ze niet...

Nadiine

Sommige parkieten willen er gewoon niet aan..
Mijn grasje wou ook 5 jaar lang niks hebben behalve zaad.
Ik heb geprobeerd samen te eten, maar hij wou NIKS.
Toen kreeg ik valken die aten appel en komkommer en toen ging hij het opeens ook eten..

Gewoon aan blijven bieden, ook al eet hij het niet, wie weet wordt hij ooit zo nieuwschierig dat hij het wel echt gaat eten..

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html