2 mei 2025, 19:48:16

Gewicht valkjes

Gestart door Ellen91, 10 september 2013, 12:47:57

« vorige - volgende »

Ellen91

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 21 april 2 valkjes. Rio, cinnamon wildkleur, was verkocht als man, maar denk dat het een vrouw is aangezien ze alleen tjiept. En Chi-chi, opaline witmasker, wat dus verkocht was als vrouw, maar erg veel fluit en ook deuntjes leert dus dan de man zou moeten zijn.
Nu is 1 van de valkjes (Chi-chi) altijd al wat kleiner geweest en daarom wou ik ze een keer wegen, nu nog op een weegschaal waar je moet gokken waar het nou pressies op staat, maar de grote is ergens rond de 105-110gram en de kleine is ergens rond de 85-90gram. Zal van de week nog wel een keer op een andere weegschaal kijken.
Hij eet wel goed, je ziet hem de hele dag door eten. Nu vroeg ik me af, is hij te licht voor een valk?

Toen we hem kregen aten ze al een paar dagen zelfstandig, ze zullen toen denk ik rond de 8-9 weken zijn dus nu rond de 6-7 maanden. Hij staat ook wat meer "doorgezakt?" dan het vrouwtje(dat hij meer op je zit dan staat?). Maar is wel altijd goed alert. Ze komen wel allebei bij een hobby-kweker vandaan.

Bij voorbaat dank voor de gene die willen antwoorden :)

Yens

Mijn jong van nu 13 weken zit ook een beetje lager dan mijn volwassen pop. Maak je daar maar geen zorgen over en over het gewicht ook niet. De valkparkieten wegen gemiddeld tussen 80-110 gram en sommige wegen 70 gram mijn valkje weegt 81 gram.
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Sanna

Ook valkjes hebben allemaal een verschillende bouw. De ene is wat ieliger, de andere wat steviger. Bij de beschrijving die je van de bouw van Chi-chi geeft lijkt me dat hij een keurig gewicht heeft.

Groetjes, Sanna

falcolover

Mijn vogel is 53 gram 11 weken is dit te licht

carco

Eet jouw valkje wel zelfstandig?
53 gram is veel te weinig!!
Klik op het plaatje voor onze site!

jfvhl

Is ie verder tierig? Misschien zaden/eivoer tot meel malen en dat door Nutribird21 en daar een stevige pap(je) van maken. Daar een week iedere dag 3x van geven (op een lepeltje, met de spuit gaat dit niet, is te dik) tot dat ie aangeeft genoeg te hebben, en flink wat laten aansterkten, eventueel een drupje vitaminen erdoor. Je zal een beetje kordaat moeten zijn, want waarschijnlijk zal ie tegenstribbelen. Beetje over het keeltje aaien zodat ie de slikneiging krijgt, maar dat is een beetje aanvoelen, blijft wel lastig, succes.
Gr. Jantina