6 mei 2025, 05:33:30

niet tam te krijgen help

Gestart door viviane, 10 september 2013, 08:33:07

« vorige - volgende »

viviane

heb mijn valkje nu bijna 3maanden ,heb al vanalles geprobeert trosgierst ,jullie stappenplan ,ze komt gewoon niet naar me toe ,ze is vrolijk de hele dag ,en als ik mijn vingers buitenkant de kooi doe ,blijft ze goed zitten ,maar doe ik het deurtje open met mijn hand ,blijft ze 5cm zitten dat ik zeker niet dichter kan komen ,ze vliegt niet weg maar blijft altijd op afstand ,ik durf de kooi niet openzetten ,want dan kan ik haar niet terugzetten.wat moet ik doen ben radeloos ,zou haar zo graag haar eens laten rondvliegen .graag tips.

Sanna

Hallo Viviane,

Alle valkjes zijn anders, sommige zijn nou eenmaal van nature erg schuchter. Het enige dat ik je kan aanraden is: volhouden. Ga gewoon eens een uurtje met je hand in de kooi zitten met een stukje trosgierst eraan en wacht rustig af totdat ze eraan gaat eten. Bouw dat heel voorzichtig stapje voor stapje uit door te zorgen dat je vinger tussen haar en het trosgierst zit en ze wel op moet stappen om erbij te komen. Als ze eenmaal vol vertrouwen op je vinger durft te zitten kun je haar laten vliegen. Houd er dan wel rekening mee dat het je de eerste keren een hoop tijd kan kosten om haar weer in de kooi te krijgen. Het belangrijkste is dat jij ten alle tijden rustig blijft, zodat dat haar vertrouwen geeft.

Groetjes, Sanna

viviane

Hallo sanne,

ze is sinds gisteren stilletjes de trosgierst aan pikken ,ik probeer mijn vingers goed stil te houden en dan komt ze naar de trosgierst,maar als ik beweeg met mijn vinger is ze weg hoor,maar ik ben al blij met wat ze nu doet.,ik zal inderdaad veel geduld moeten hebben,ze is echt mijn schatje ,ikhoop dat ik haar heel tam krijg,en haar kan laten losvliegen.
bedankt voor je reactie.

groetjes viviane

Sanna

Hallo Viviane,

Hoe meer vertrouwen ze krijgt, hoe sneller ze meer risico zal durven nemen. Veel succes verder!

Groetjes, Sanna

viviane

Dank je wel voor de uitleg
groetjes viviane