Informatie gevraagd over deze pop (olijf / geelwang?)

Gestart door Thea1964, 8 september 2013, 20:10:56

« vorige - volgende »

Thea1964

Hallo, enige tijd geleden kocht ik via Marktplaats dit koppeltje valkparkieten. De verkoper kon mij weinig informatie geven, behalve dat de pop een bijzondere kleur heeft. Verder niets over leeftijd van de vogels, vorige eigenaar, wel of geen nakomelingen, ouders, enz. Hierna ben ik zelf naar meer informatie gaan zoeken op internet. Ik vond het volgende: de kleur is waarschijnlijk olijf / geelwang. Verder dat deze vogels niet goed broeden, soms een doorgroeiende snavel en een leverziekte hebben en meestal niet zo oud worden. Niet zo positief allemaal. Ik zou het bijzonder jammer vinden wanneer mijn vogel niet gezond zou zijn, maar tot nu toe oogt ze fit en levendig en ik zie geen afwijkingen. Wel wat slordig in de veren, maar dit zou komen doordat ze langvederig is. Wie kan mij meer over deze pop vertellen? Alvast bedankt.

Rianne

Ik heb precies dezelfde kleur valk gehad.  Ze is vorig jaar dood gegaan, ik had haar toen al zo'n 6 a 7 jaar en de kweker waar ik haar had gekocht wist niet hoe oud ze was dus ik denk dat ze evengoed vrij oud is geworden.

Thea1964

Mooi! Ik vind het welzijn van de vogels het belangrijkste, maar wel zou ik graag weten of dit nu zo'n bijzondere en zeldzame kleur is. En natuurlijk vraag ik me af of dit koppel komend voorjaar met succes zal gaan broeden. Ze zijn wel enorm op elkaar gericht, dus daar zal het niet aan liggen. Heeft jouw pop jonkies gehad, Rianne?

Rianne

Het kan wel zijn dat ze iets mankeren hoor, zo was mijn pop nooit erg actief en maakte ze geen valkjes geluid maar meer een soort 'kraa' geluid. Ik heb er een paar jongen van gehad, eieren uitgebroed door een pleegkoppel. Hier heb ik een wildkleur geelwang man van gehouden maar deze heeft niks van de kleur van de pop.