28 april 2024, 17:30:07

hoe weet ik

Gestart door anna79, 1 september 2013, 12:23:28

« vorige - volgende »

anna79

We hebben sinds gisteren een valkje van zes weekjes. Hoe weet ik wanneer hij zich op zn gemakje voelt? Zodat ik kan gaan beginnen met tam maken.

jfvhl

'k Wordt er weer een beetje stil van....eet dit valkje al zelfstandig? Heb je deze bij een vogelhandelaar vandaan?
6 weekjes, heb je je al een beetje ingelezen over het houden van valkjes? Als de vogel al zelfstandig kan eten zou ik zeggen, zoveel mogelijk in handen houden, of paaien met een stukje trosgierst en vooral lief praten, het gaat om de toon he? Ik weet het niet hoor, 6 weekjes lijkt mij nog veel te klein....nu al bij de ouders vandaan? Nou, laat het eens weten?
groeten,
Jantina

Sanna

Laten we even van het positieve uitgaan, er staat nergens dat het valkje niet zelf kan eten.

Een valkje dat zich op z'n gemak voelt zit er lekker ontspannen bij, een beetje met z'n snavel te knarsen, kuifje halfstok ;). Heb je al eens geprobeerd voorzichtig met je vinger in de kooi te gaan? Hoe reageert hij dan?

Maak geen onverwachte bewegingen, beweeg altijd rustig rondom en in de kooi. Je kunt beginnen met hem wat trosgierst vanuit je hand aan te bieden en hem op die manier steeds meer naar je toe lokken. Lees ook eens het stappenplan:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html

Veel succes ermee!

Groetjes, Sanna