27 april 2024, 21:21:51

Ziek Valkje?

Gestart door PeterT, 4 augustus 2013, 17:07:11

« vorige - volgende »

carco

Het filmpje staat helaas op privé en ook dr. Bastiaansen is op vakantie:(
Klik op het plaatje voor onze site!




PeterT


carco

Ik heb het filmpje bekeken. Vreemd want in de eerste instantie denk ik dat is niet goed, maar zodra jij met je hand komt wordt hij gelijk rustig en lijkt er niets aan de hand?
Je zou contact op kunnen nemen met dierenkliniek de Langstraat in Waalwijk met dr. Maas.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Saar

Er is nog een vogelarts aanwezig in de baronie ;)
Zij heet drs. Klaver en is de 2e vogelarts in de kliniek, en heeft voor mij sectie verricht op Gerrit... Ik zou ook een vogelarts bellen.

carco

Weet ik Saar, maar heb daar zelf niet zulke goede ervaringen mee  :-\
Klik op het plaatje voor onze site!




Saar

ai... dat is dan idd minder :-\

mariannenl

als ik je filmpje bekijk denk ik aan epilepsie, heb je daar aan gedacht ?

PeterT

Het filmpje had ik naar de baronie gestuurd.

Ze denken ook of het epilepsie is oid, het filmpje was ook jammer genoeg niet compleet.
De aanval die die op het filmpje had was ook een milde vergeleken met de rest bij deze was die redelijk snel weer bij zinnen dat die op me hand kon stappen.
De vorige keer leek het wel of die tijdelijk blind was na zon aanval.

Vorige keer heb ik hem een half uur in me hand gehad en toen die weer een beetje kon zitten (wijdbeens) op zijn stok gezet.
X4 snachts dus niet veel geslapen :)


Gister een lampje aangezet op Conny's advies en heb niks gehoord vannacht.
Me iphone er bij gelegd met die app dat je kan horen of je praat / snurkt in je slaap.
Hoorde alleen een paar treinen voorbij komen.

Kijk het een weekje aan met het licht misschien dat dat helpt.
Kon iig medicijnen ervoor krijgen mocht het epilepsie zijn.

Hij is nu iig wat actiever en van de antibiotica af, en vannacht goed geslapen.

Eet wel heel veel savonds.

iig bedankt voor de reacties


Groeten Peter

PeterT

Heb hem al twee nachten snachts niet gehoord.

Maar hij is nog steeds aan de diarree en heeft evenwicht problemen zodra die zijn ogen dicht doet dan zie je hem soort van kleine rondjes draaien om stabiel te blijven.

Stil zitten dan.

http://www.youtube.com/watch?v=VLxRy-k-PnY

smiley

Hallo Peter

Misschien heeft hij inderdaad last van zijn evenwicht organen ,als hij daardoor in de nacht van zijn stokje valt .
Kan hij doordat het donker is in paniek raken omdat hij de stokken niet meer terug kan vinden ..
In een goede paniek aanval zijn ze ook heel erg de weg kwijt ,soms zo erg dat de bloedspetters van de vleugelpennen die kapot gaan daardoor tegen de muren zit .
Ik hoop dat het dit is en dat het met een lampje aan in de nacht verholpen zal zijn ....
Ik blijf je volgen en hoop dat het beter zal gaan de komende dagen ...
Hoe is het inmiddels met de diarree ...

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Suus91

Mijn Olaf heeft zich ook eens verwond aan de vleugels door een paniek aanval, vermoedelijk in de nacht eeb keer naast het stokje gestapt. Action heeft heel handige nachtlampjes met eeb schakelaar erop, ideaal als je t mij vraagt. En het brengt de nacht wat meer rust in de kooi wanneer er wat mocht gebeuren.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

jfvhl

1 september 2013, 13:12:53 #26 Last Edit: 1 september 2013, 17:17:16 by jfvhl
Weet je wat me opvalt in het filmpje, dat je de raamwerk boven de onderbak hebt geplaatst. Dit is standaard met grote kooien, veelal bestemd voor papegaaien. Maar valkjes hebben graag beukensnippers, zeoliet, grit of ander (zacht) gebeuren als ondergrond. Zo'n ijzer raamwerk is helemaal niet zo prettig voor een vogel. Tenminste, die ervaring heb ik. Ze lopen graag over de grond en struinen dan wat rond en dan kan met zo'n kaal hard raamwerk niet.
En vogels voelt zich beter met een andere ondergrond. Wij mensen lopen toch ook niet graag op zo'n nare streep bodem, het is verschrikkelijk ongemakkelijk voor die pootjes!
Hoop dat het verder goed gaat. Natúúrlijk moet er 's nachts een lampje aan, altijd! Schakelklokken zijn geweldig.
groeten, Jantina
Jantina

PeterT

Gister had die weer een aanval, heeft die zon beetje een half uur in me hand palm gelegen met zijn poten door me vingers gezakt.
Dit was om 11 uur savonds.

Denk dat ik hem gewoon een week even niet mee buiten de kooi zet want als die weinig beweegt word de ontlasting wat normaler.

iig elke nacht nu een lampje aan.

Ze lopen bijna nooit over de bodem waarschijnlijk omdat ze dat niet prettig vinden.
Maar ze klimmen normaal als een gek door de kooi en glijden alsof het een brandweer paal is aan de tralies naar beneden.

Laat ze bijna elke avond buiten de kooi dus ze hebben beweging zat.

PeterT

Ne weer een aanval :(

Elke keer laat in de avond.
Met licht aan.

Wil hemwel naar de vogelarts brengen maar daar zullen ze waarschijnlijk ook niks vinden.

En als die dood gaat heb ik liever dat die dat hier doet, dan daar alleen in een hokje.

in hoeverre mag je het borstbeen voelen.

Saar

Kan je je valkje wegen op een digitale keukenweegschaal?