17 juni 2024, 19:52:13

Help mijn valkparkiet is ziek!!!

Gestart door Chipitoke, 18 december 2012, 16:20:01

« vorige - volgende »

carco

PDD is hetzelfde als KDS.
Dit is behoorlijk heftig als die dat blijkt te hebben :(
Google er maar eens op, maar je zal wel schrikken ben ik bang.
Je moet dan inderdaad pellets gaan geven om het leven te verlengen, maar beter worden doet hij dan niet meer. En of hij er oud mee kan worden betwijfel ik.
Je kan dit tegenwoordig in het bloed terugvinden, maar er zijn geen medicijnen voor :-\
Het is ook zeer besmettelijk en als hij het heeft , heeft het waarschijnlijk ook geen nut meer de andere apart te houden, want de kans is dan heel groot dat ook zij het hebben ( zouden dan ook geprikt moeten worden)
Ik hoop van harte dat het dat niet is, maar het is wel vreemd dat er niets in de ontlasting gevonden is en het moet ergens vandaan komen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Chipitoke

Hoi Carolien.

Ik hoop dat hij dat in ieder geval niet heeft!
Mijn gevoel zegt van niet,maar misschien is dat ook wel wat ik wil voelen.
Chipito is gelukkig wel behoorlijk opgeknapt.
Gistermorgen zei hij voor t eerst zijn eigen naam weer en fluitte hij alwwer wat melodietjes...heerlijk na bijna 2 weken stilte!!
En hij begint weer steeds meer te vertellen.
Hij is ook goed bijgekomen van de papvoeding.
Door de pellets doe ik nu een druppeltje roosvicee,nu proeft hij er tenminste van.
Of hij er ook echt van eet is moeilijk te zeggen,t word helemaal verkruimeld in zn bakje.
Verder zit hij wel nog steeds onder de warmtelamp,want zodra hij even uit zn terrariumpje komt,waar hij momenteel inzit,gaat hij meteen dik zitten,dus ik neem aan dat hij t nog te koud heeft dan.
De pap hoef ik hem gelukkig niet meer op te dwingen,hij pakt nu fijn het spuitje aan.
Ik voer hem nu vier keer per dag 5ml pap.
De medicijnen is natuurlijk wel nog een gevechtje,maar ik word daar steeds handiger in.
We hebben maandag toch maar wat bloedlaten afnemen van Chipito.
Mijn partner is nu wat bloed van Chipito naar Veldhoven brengen zodat het getest kan worden op PDD.
Hopelijk krijgen we hier snel bericht van.
Ik hoop natuurlijk dat hij die afschuwelijke ziekte niet heeft,maar dan komt ook meteen weer de vraag wat hij dan wel heeft.
We zijn wel toe aan een beetje goed nieuws.
In de nacht van kerstavond hebben we onze golden retriever van 16 jaar moeten laten inslapen.
Dit jaar dus ook niet echt een kerstgevoel gehad met de problemen rondom Chipito en toen ook nog eens onze hond.
Maar ja,we hopen nu maar op goed nieuws voor Chipito en onze andere valkjes en onze alexander.

Gr Tanja.

lily80

Oh wat erg sneu allemaal. Jullie hebben niet echt een fijne kerst gehad.
Ik hoop dat je nu goed nieuws krijgt en dat chipito gauw weer de oude is.
Groetjes Lil

Chipitoke

Yesssss,Chipito heeft geen PDD....

Maar nu uitvinden wat hij wel heeft!

lily80

 Ah Fijn alweer een zorg minder. Gelukkig knap hij weer wat op zoals je schrijft. Misschien kom je er wel nooit achter wat het geweest is.
Ik hoop dat hij weer snel de oude is.
Groetjes Lil

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Chipitoke

Hallo.

Nou Chipito praat en fluit in elk geval weer!
Ik heb gisteren wat ontlasting opgestuurd naar Hedwig van der Vorst.
Hopelijk kan zij iets vinden.
Hij zit nog steeds onder de warmtelamp en ik voer hem nog steeds vier keer per dag pap.
Gelukkig pakt hij het spuitje nu zelf en hoef ik hem niet meer te dwingen.
Alleen de medicatie pakt hij niet uit zichzelf.
Hij krijgt nog steeds Fungizone,synolux en iets tegen zinkvergiftiging.
Ik vind maar dat ie die medicijnen allemaal al lang heeft,of dat zo goed is voor zn kleine lijfje?

Hopelijk hoor ik snel iets van Hedwig.

Groetjes

Quincy

hoe is het nu met chipito ???

ik ben erg benieuwd...

brenthe

10 februari 2013, 23:40:24 #23 Last Edit: 11 oktober 2017, 21:54:46 by brenthe
-
Groetjes Brenthe, Tweetie & Thijsje

Chipitoke

Hallo.

Even een update.
Zoals jullie weten ging het helemaal niet zo goed met Chipito.
Een hele riedel verder aan medicijnen en onderzoeken,kwam Hedwig er toch achter dat het megabacterie was.
Chipito heeft Itradrops hiervoor gekregen en antibiotica.

Inmiddels zijn de kuren klaar en kan ik melden dat het super gaat met mijn mannetje.
Hij fluit en praat weer als vanouds.
En knuffelt weer de hele dag.
Ik heb hem wel nog steeds onder de warmtelamp zitten,hij zit trouwens tijdelijk in een terrarium,maar zowel overdag en snachts staat zn deurtje open,zodat hij toch kan wennen aan de normale temperatuur.
Verder heb ik hem geen zaadvoer meer durven geven en eet hij nu een beetje pellets,nog steeds niet zo lekker haha en voer ik hem nog 3 keer per dag pap met n spuitje,dit lijkt hij dan wel weer erg lekker te vinden!
Ik merk wel dat ik nu behoorlijk bang ben hem iets anders dan pellets en pap te eten te geven.
Ik weet nu namelijk niet wat hij wel kan verteren en wat niet.
Ik hoop dat jullie misschien tips hebben?
Vooral ook omdat hij de pellets niet erg lijkt te waarderen.
Maar ik ben in elk geval superblij dat hij weer is opgeknapt,want t was behoorlijk kantje boord.


GR Tanja.

Johny en Evelien

Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

carco

Super nieuws! Maar hij moet inderdaad wel weer van de pap af natuurlijk.
Wat voor pellets heb je nu? Het kan zijn dat hij een andere merk wel lekkerder vindt. Van nutribird schijnen de meeste toch wel te eten heb ik de indruk.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Chipitoke

Hallo lieve mensen.

Ik was mijn verhaal over Chipito weer tegengekomen en dacht,ik laat even weten hoe t gaat.

We zijn inmiddels weer bijna 1 jaar verder.
Hij maakt het hartstikke goed.
Alleen krijg ik hem maar niet overgezet op de pellets.
Ik heb trouwens de pellets van nutribird,maar meneertje vertikt het haha,hangt trouwens wel gewoon elke dag in zn kooi.
Dus hij krijgt nog altijd 3 x per dag papvoeding.
Aangezien hij absoluut geen zaadjes meer mag hebben,heb ik voor de rest weinig keus.
Maar verder is hij weer mooi zichzelf.

Rianne

Mag ik je een tip geven? Maal de pellets fijn en doe die door de pap heen. Er zitten namelijk stoffen in de pap die een volwassen vogel niet in die hoeveelheden nodig heeft. Hij hoeft immers niet meer groter te groeien, en als je de pellets er doorheen maalt, en die hoeveelheid steeds opvoert, went hij aan de smaak. Hij zal absoluut nooit naar de pellets omkijken als hij weet dat hij nog pap krijgt. Iets met honger en rauwe bonen? ;)