15 mei 2025, 23:44:07

Ik wil een kat

Gestart door Mandy_Zazu, 28 juli 2013, 20:05:03

« vorige - volgende »

Mandy_Zazu

Ik wil een kat en ik heb twee valkparkieten  :o
Dit is een beetje kort door de bocht, maar ja,...en nu?
Ik woon in een appartement dus de kat zal ook een echte binnen/balkonkat zijn.

Hebben jullie tips voor mij?
Is dit verstandig,....

Suus91

Mijn vorige huisje was een duplexwning. Ik heb toen de parkieten op de slaapkamer gezet. Ja kleinere ruimte maar zo ken de kg er ieder geal niet bij. Zeker omdat mijn kat een buitenkat en tevens ook een jager is.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

jfvhl

Ja inderdaad, kort door de bocht.
Denk eerst heel goed na voordat je dit begint. Ook in het belang van de kat! De valkjes zullen natuurlijk het onderspit delven zoals je al te vaak hoort hier en daar.
Komt er een baby, komt er een hond, komt er een kat, klagen de buren, altijd wel een reden en altijd zijn de valkjes de klos. Ik kom dus op voor de valkjes, hoewel ik een kattenliefhebber ben, heb mijn hele leven katten gehad, en toen die overleden waren begonnen we aan valkjes.
gr. Jantina

Rianne

Er zijn gevallen waarin het goed gaat maar het gaat ook vaak genoeg fout. Ik heb een buitenvoliere met zo'n 20 valkjes en ik heb 2 katten. 1 pers en 1 kruising maine coon/ragdoll. Van de pers hebben ze geen last, de ander wil nog wel eens op de voliere gaan liggen. Maar ze doet niks, de valkjes zijn ondertussen aan haar gewend. Soms loopt ze met me mee naar binnen en ze laat zelfs de konijnen en kwartels met rust.
Als je de ruimte hebt om de valken apart te zetten van de kat, is er niks aan de hand en kun je het gerust proberen. Is die gelegenheid er niet, zou ik het niet riskeren.

jfvhl

't Is een bovenhuis he?, zoals ik het begrepen heb......maar ja, er werd om een mening gevraagd en die geef ik dan.
groeten
Jantina

Suus91

Voor mij ken het prima een kat en valkjes vooral omdat de kat ook grotendeels van de dag buiten rondloopt. Zogauw het donker is/wordt dan pas is de kat binnen en slaapt dan vooral.

Mijn valkjes leven trouwens ook boven hebben zelfs hun eigen kamer. Poes weet ook wel dat boven en vooral hun kamer verboden terrein is. Sinds wij destijds verhuisd zijn is die kamer hier in huis vanaf dag 1 al verboden terrein.

1 van de redenen dat ze verder ook niet bovenkomt is omdat ze voorheen nog wel eens bij ons op bed wou slapen maar meestal begint ze dan eerst aan alle deuren te krabben die eigenlijk gewoon dicht zitten en ze mij daardoor uit mijn slaap houdt.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky