5 mei 2025, 07:36:52

Ik wil mezelf even voorstellen

Gestart door Rimo, 26 juli 2013, 20:35:43

« vorige - volgende »

Rimo

Hallo,

Mijn naam is Richard,40 jaar ,getrouwd,3 kinderen en woonachtig in Zuid-Holland.

Ik heb verschillende malen gekweekt met pyrrhura's in kweekkooien in een schuurtje gemaakt van sandwichpanelen.
Nu wil ik dit schuurtje gaan gebruiken als nachtverblijf van ongeveer 2 x 1,5 en daaraan vast wil ik een kleine buitenvoliere maken onder een overkapping van golfplaten,deze kleine buitenvoliere wordt ongeveer 2.00 x 0.90.

Op dit moment heb ik geen vogels aangezien ik het nachtverblijf ga maken en ook de buitenvoliere.
Dit zal ik gaan maken met aluminium profielen.

Uiteraard wil ik valkparkieten gaan houden,ik heb getwijfeld tussen kweekkooien in mijn binnenverblijf of een binnenvoliere met kleine buitenvoliere en heb voor het laatste gekozen.

Binnenkort zal ik wat foto's gaan plaatsen.

Ik hoop hier te leren van andere leden op het forum.

Groeten,
Richard

Johny en Evelien

Welkom Richard, hoop dat je veel hebt aan de info op het forum.

Ben benieuwd naar de foto's. Wij kweken ook in.de buitenvoliere in natuurblokken en hebben de mannen en poppen zorgvuldig bij elkaar gezicht zodat elke combinatie mogelijk was en is en ze zelf koppels kunnen vormen. Bij ons werkt dit prima!

Ze mogen dit jaar 1 nestje grootbrengen en we hebben van 5 koppels in totaal 13 jongen en van ons Bourke koppel 5 jongen.

Veel plezier met de bouw etc en op het forum.

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

sepke

Dag Richard,

Welkom bij de club van valkparkiet liefhebbers(sters).

Ik ben het helemaal eens met je keuze voor een binnen/buitenvoliere i.p.v. kweekkooien. De vogels moeten naar mijn mening wel de ruimte hebben. En kweekkooien doet mij denken aan de legbatterijen in de bio-industrie.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Rimo

Dank jullie wel voor het welkom.

Ik heb inmiddels een topic aangemaakt over de bouw van de voliere en aanpassing van het binnenhok.

Groeten,
Richard