29 april 2024, 08:24:40

Valkparkieten gekocht in Zwolle

Gestart door Inger m, 4 oktober 2003, 21:53:02

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi, ik zag dat Marijke en Ans ook een valkparkiet bij Leon hebben gehaald (cinnamon geparled). Ik heb er ook een erg mooie valkparkiet gekocht, hoogstwaarschijnlijk een pop (die van mij lijkt ook wel op die van jullie foto's).

Violet en alle anderen die eens naar een vogelbeurs willen. Op www.nbvv.nl (ned bond van Vogelliefhebbers) staan de beurzen die er worden gehouden per provincie genoemd (incl datum en tijd). Deze beurzen worden vaak maandelijks gehouden en zullen wel kleiner zijn dan in Zwolle (die noemden ze nl de grootste overdekte beurs van Europa).
Ik ga af en toe naar de vogelmarkt in Boskoop en die is ook erg leuk en redelijk groot.

gr Inger

Oja ik geloof dat in januari VOGEL 2004 wordt gehouden in Apeldoorn dit is een hele grote vogeltentoonstelling, mss ook eens leuk om te bezoeken...
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Nes

Hallo allemaal!

Geweldig zeg! Allemaal nieuwe aanwinsten gekocht (dat was inderdaad te verwachten)  :D ;) en ze zijn allemaal prachtig!
Ik vind alle valkjes mooi! Ik vind het jammer dat ik er niet bij ben geweest, maar dat was misschien maar goed ook, want dan had ik er waarschijnlijk ook twee meegenomen! ;D
Ik had al tegen Martijn gezegd dat ik een keer naar zo'n beurs wilde en dat hij maar mee moest om me tegen te houden i.v.m. het valkparkietenvirus  :D
Ben wel een beetje jaloers hoor!  ;D Al die mooie valkjes...
Als er bij mij in de buurt een keer zo'n beurs is, ga ik er zeker heen!

groetjes Nes.

Andrea


Hoi allemaal!

Ik zie hierboven dat er een grote vogelbeurs wordt gehouden in Apeldoorn.
Voor mij heel dicht bij omdat ik er zelf woon.
Ik had zelf geen tijd om afgelopen weekend naar de beurs te gaan in Zwolle. (project waar ik mee bezig ben voor school, waar aan ik moest werken)
Maar misschien kan ik wel in januari, gewoon leuk om al die mooie vogels te kijken, maar de verleiding is groot om met een valkje naar huis te gaan :D
Ik vind geparelde cinnamon witmaskers zo mooi... 8)
Ben trouwens benieuwt naar de foto van je van de geparelde lutino, lique...
Nou ik zal het hier wel zien,

Groetjes Andrea




Binkie en Sparkle

daan

Hoi Inger,

Wij gaan ook regelmatig naar de vogelbeurs in Boskoop.
Is niet zo groot maar wel atijd erg leuk.
A.s zaterdag is er een beurs in Meppel, daar ga ik ook heen.
ja ik ga misschien ook meedoen aan die show in Apeldoorn.
Dat is een nederlandskampioenschap geloof ik.
Maar eerst de komende show afwachten 7,8,9 november bij ons in de buurt. ben benieuwd hoe mijn valkjes het gaan doen. Het is miijn eerste tentoonstelling.

Groetjes Daan

Stijn dc

hello

ja, het zal wel een gewone bonte zijn!
ik wist het niet, ik heb ook nog nooit een bonte lutino gezien of er van gehoord, maar ik had zon vermoeden dat het gewoon bont was!

SDC:D

Inger m

Hoi Andrea,
In Apeldoorn wordt geen vogelbeurs gehouden, maar een vogeltentoonstelling (waar kwekers hun beste vogels kunnen inzenden, die worden dan door keurmeesters beoordeeld). Er vindt meestal ook wel een vogelverkoop plaats.
Kijk voor beurzen op www.nbvv.nl.

Hoi Daan,
Op welke tentoonstelling zend jij je vogels in? Als het in de buurt is kan ik weleens gaan kijken. Welke valkparkieten (mutaties) zend je in?
In iedergeval succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

daan

hoi Inger,

De TT waar ik nu voor het eerst aan mee doe is in De kwakel. Vlakbij Schiphol.

Ik doe met 11 valkjes mee.
3 witmakser poppen (gabber, storm, jazzy)
2 witmakser mannen. (Kuiffie en Zwabber)
3 geparelde (Lucky, Chico en Tazz)
1 bonte ( Djaro)
1 bonte witmasker (bailey)
1 lutino (Prego)

Voor foto's van mijn kanjers kijk in mijn dagboek onder De Valkjes Van Daan.

Leuk als je komt kijken waar kom je vandaan?

groetjes Daan

Andrea


Hoi Inger,

Ja ik had net mijn berichtje gepost en toen zag ik dat er in je bovenstaande berichtje stond vogeltentoonstelling en geen beurs ::)
Maar het is altijd leuk als vogelliefhebber zo iets te bezoeken, ook al kweek je zelf niet eens.
Het is gewoon al heel mooi om te zien, de verscheidenheid in vogels.
Waarschijnlijk dat ik dan toch ga kijken in januari...

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Inger m

Hoi Andrea,
Ik zag trouwens dat er 11 oktober wel een beurs is in Apeldoorn, ik heb geen idee hoe groot. Staat onderaan forum bij komende gebeurtenissen. Ik ga denk ik ook naar apeldoorn TT in januari, want ben nog niet eerder op zo'n grote show geweest.

hoi Daan,
Leuk dat je met zoveel valken meedoet! Ben je al aan het oefenen met TT kooien enzo? Hoe groot is die TT (aantal vogels), want ik kom uit Gouda, maar mss kan ik het dan wel ergens mee combineren!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Kolkkie

Hoi,

Wanneer is die TT dan in Apeldoorn? Ik heb geen flauw idee.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Mariska,
Elders op de site kan je het vinden.
Maar bij deze zet ik het ook even hier neer voor je :-)

Zaterdag 11 Oktober
Grote vogelmarkt Apeldoorn in "sprengeloo" v.d chr.techn.school
Beatrixlaan 2 (nabij Jul.Ziekenhuis)
open van 9.30 tot 14.00 uur

Groetjes, Paul


Kolkkie

Hoi Paul,

Ik bedoelde die ene in Januari, deze van a.s. zaterdag wist ik, alleen kan ik dan niet.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

daan

Hoi Inger,

Ik weet het niet precies maar ik denk zo'n 350 of 400, niet zo groot als Ned. kampioenschappen hoor. hihiihi. Dit is van onze eigen vereninging.
Leuk als je komt kijken joh.

Groetjes Daan

Inger m

Hoi Mariska,
Dit heb ik van de site van de ned bond van vogelliefhebbers:
(www.nbvv.nl bij tentoonstellingen)

VOGEL 2004 wordt uiteraard opnieuw gehouden in de Americahal in Apeldoorn

En wel van 15 t/m 18 januari 2004.
Het schema is als volgt:
Inbrengen van de vogels zondag, 11 januari 2004
Keuring maandag, 12 januari 2004
Opening: donderdag, 15 januari 2004
Uitkooien zondag, 18 januari 2004.

Is hier iemand al eens eerder geweest, vogels mij is het best groot, kan kijken of ik er nog wat over vind in ' onze vogels'.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

clowntje46

Hoi Inger
Ja de americahal is best groot ben daar vaak binnen geweest maar nog niet bij een vogeltentoonstelling het ligt er denk ik aan hoeveel er ingeschreven zijn he ( vogels dan) Maarhet lijkt me een leuk idee hoor daar weer heen te gaan met aantal mensen
Ik heb evt een busje waar 6 pers in mee kunnen rijden
ik moet er wel 0,25 cent de kilometer bij baas aan afstaan, ik zou dan evt wel mensen mee willen nemen  en evt thuis weer brengen als ze hier in de buurt wonen  heb uitgerekend komt me op 75 euro maar dat vind ik niet erg  voor een gezellige dag  toch  ik hoor jullie  
groetjes Ans