29 maart 2024, 08:24:29

Valkparkieten gekocht in Zwolle

Gestart door Inger m, 4 oktober 2003, 21:53:02

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Ans,
Ik zal eens kijken of ik kan vinden hoeveel vogels er (voorheen) zijn ingeschreven, dan hebben we een beetje een indicatie hoe groot het is. Ik zag een foto in ' onze vogels' (van een paar jaar geleden) en zag er vrij groot uit.
Lijkt me leuk al er nog meer mensen heen gaan!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

clowntje46

Lieve vrienden
Nog ff iets  hihi er is meerrrrrrrrrrrrrr  dan genoeg plaats voor de evt aankopen he  hihihihihi hoor julie wel
Ans

daan

Hoi allemaal,

ik had de gedachte om dus mee te doen aan de TT in Apeldoorn, maar nu zag ik net de datum weer en ineens dacht ik er aan dat ik dan op wintersport ben. Dus ikkan helaas niet mee doen. Maar er is ook nog een district TT en daar kan ik wel aan meedoen. Nou eerst maar eens onze eigen TT afwachten hihihii in November.

Groetjes Daan

Kolkkie

Hoi Daan,

Wat is de datum van die TT in Apeldoorn? Ik weet hem niet. Het enigste wat ik weet is dat er zaterdag 1 is, maar die in januari weet ik niet.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Inger schreef enkele berichten terug al wanneer en waar Mariska :-)
CitaatHoi Mariska,
Dit heb ik van de site van de ned bond van vogelliefhebbers:
(www.nbvv.nl bij tentoonstellingen)
 
VOGEL 2004 wordt uiteraard opnieuw gehouden in de Americahal in Apeldoorn  
 
En wel van 15 t/m 18 januari 2004.
Het schema is als volgt:
Inbrengen van de vogels zondag, 11 januari 2004
Keuring maandag, 12 januari 2004
Opening: donderdag, 15 januari 2004
Uitkooien zondag, 18 januari 2004.

Gewoon even teruglezen dus :-)

Groetjes, Paul

Barbara

28 oktober 2003, 19:09:09 #50 Last Edit: 28 oktober 2003, 19:27:29 by Barbara
Hoi Lique,

Als je nieuwe bonte valkje van de foto rode oogjes heeft, kan het ook nog een bonte fallow zijn! Zeker omdat die velugelpennen bruinig zijn en ik haar sowieso een btje een bruinige gloed vindt hebben, net zoals deze fallow pied!



Ook de fallow pied op de foto hieronder lijkt er op!

ze geen rode oogjes heeft zal ze wel een bonte cinnamon zijn. Maar weet de kweker dat dan niet?! Ik neem aan dat er op die beurs geen onwetende particulieren staan?

Ik denk dat er genetisch gezien wel bonte lutino's bestaan, maar omdat het lutino-gen alle grijs/cinnamon 'verwijdert', zie je toch niet dat ie ook bont is..... Je hebt in elk geval zeker lutino''s die bont gepareld zijn; die hebben dan slechts op bepaalde gedeeltes van het lijf gele parels.

Je hebt ook bonte vogels die helemaal geen grijs/cinnamon vertonen, de zogenaamde 'clear pieds', die zien er uit als lutino's met zwarte oogjes. Bont 'verwijdert' namelijk pleksgewijs het grijze/cinnamon pigment of voegt het zelfs toe daar waar het niet zit, bv op de kop van een bonte witmasker. Het kan dus gebeuren dat een valkje zo heftig bont is, dat alle grijs/cinnamon weg is en hij een 'clear pied' wordt.

Groetjes,

Barbara

Barbara

Ik vergat de tweede foto.... ::)