Bouw voliere en aanpassen binnenhok

Gestart door Rimo, 28 juli 2013, 20:15:19

« vorige - volgende »

Rimo

Hallo,

Ik ben begonnen met de voorbereidingen voor de bouw van een buitenvoliere en het aanpassen van het binnenverblijf.

Buitenvoliere wordt ongeveer 210cm x 140cm en 190cm hoog en binnenverblijf wordt 210cm x 160cm en 190cm hoog

Buitenvoliere wordt gebouwd van aluminium profielen ,ook het binnenhok ga ik opbouwen met alu profielen.

Het binnenhok kom in een geïsoleerd schuurtje wat ik speciaal heb gebouwd voor vogels.
Het is opgebouwd uit sandwichpanelen van 8cm dik.

Hieronder alvast wat foto's van de verbouwing.

Binnenkort meer...

Groeten,
Richard

jfvhl

zorg je er voor dat het dakje van plastic golfplaatje toch niet het eigenlijke dakje is? Als je een verschrikkelijke hagelbui krijgt, krijg je grote gaten en zijn je valkjes misschien wel pleite...... geannodiseerd of roestvrij staal gaas, te kopen bij de bouwmarkt voldoet heel goed, en je kan er ook nog iets van takken of een schommel(s) aanhangen. Succes ermee
Jantina

Rimo

Citaat van: jfvhl op 28 juli 2013, 20:42:00
zorg je er voor dat het dakje van plastic golfplaatje toch niet het eigenlijke dakje is? Als je een verschrikkelijke hagelbui krijgt, krijg je grote gaten en zijn je valkjes misschien wel pleite...... geannodiseerd of roestvrij staal gaas, te kopen bij de bouwmarkt voldoet heel goed, en je kan er ook nog iets van takken of een schommel(s) aanhangen. Succes ermee
Jantina

Hallo,

Dank je voor het meedenken.
Er komt een volierepaneel als dak onder de golfplaten,was al over nagedacht  ;)
Ik maak de panelen zelf van aluminium kokerprofielen 20x20 die verkrijgbaar zijn bij volierebouwers.
En als gaas gebruik ik 19x19x1.45.